Racefeaver777
New Member
Hallo beste mensen,
Ik heb ongeveer 6maand geleden een peugeot speedfight 4 iceblade 2 takt gekocht nieuw en dacht na wat meer kilometers deze vrij te stellen.. nu had ik al gechecked naar een vario ring en er zit geen, de brommerzaak bevestigde dit vandaag nog eens en er zit ook geen prop in de uitlaat zeiden ze.. ik had wel al gehoord dat er bij sommige brommers een stuk van de achterste vario plaat weg moet ipv die ring tussen de platen maar ja, met een begrenzde CDI maakt dit nog geen verschil natuurlijk en dat zou wel is de enige grote begrenzing kunnen zijn natuurlijk maar in de shop weten ze niet zeker of dit de enige begrenzing zal zijn, daar spraken ze over het feit dat de olie toevoer word geregeld door een ECU unit.. Dus mijn vraag hier door is, als de CDI unit veranderd word moet die ECU unit dan gechiped worden om de correcte hoeveelheid olie aan te voeren of past deze zich automatisch aan gebaseerd op het toerental dat dan hoger gaat weet iemand dit? Want dan word het wel wat duur denk ik en vrees er al voor door te horen over die ECU unit.. :-(
Hopelijk kan iemand mij helpen met info die leid tot wat extra km/u's.
(Nu rijd hij 55-56km/u btw wat niet slecht is natuurlijk maar net iets meer zou wel cooler zijn..) ;-)
Vriendelijke groeten!
Ik heb ongeveer 6maand geleden een peugeot speedfight 4 iceblade 2 takt gekocht nieuw en dacht na wat meer kilometers deze vrij te stellen.. nu had ik al gechecked naar een vario ring en er zit geen, de brommerzaak bevestigde dit vandaag nog eens en er zit ook geen prop in de uitlaat zeiden ze.. ik had wel al gehoord dat er bij sommige brommers een stuk van de achterste vario plaat weg moet ipv die ring tussen de platen maar ja, met een begrenzde CDI maakt dit nog geen verschil natuurlijk en dat zou wel is de enige grote begrenzing kunnen zijn natuurlijk maar in de shop weten ze niet zeker of dit de enige begrenzing zal zijn, daar spraken ze over het feit dat de olie toevoer word geregeld door een ECU unit.. Dus mijn vraag hier door is, als de CDI unit veranderd word moet die ECU unit dan gechiped worden om de correcte hoeveelheid olie aan te voeren of past deze zich automatisch aan gebaseerd op het toerental dat dan hoger gaat weet iemand dit? Want dan word het wel wat duur denk ik en vrees er al voor door te horen over die ECU unit.. :-(
Hopelijk kan iemand mij helpen met info die leid tot wat extra km/u's.
(Nu rijd hij 55-56km/u btw wat niet slecht is natuurlijk maar net iets meer zou wel cooler zijn..) ;-)
Vriendelijke groeten!