Kan een speedfight 4 iceblade van 2015 vrijgesteld worden, zoja hoe dan AUB?

Racefeaver777

New Member
Hallo beste mensen,

Ik heb ongeveer 6maand geleden een peugeot speedfight 4 iceblade 2 takt gekocht nieuw en dacht na wat meer kilometers deze vrij te stellen.. nu had ik al gechecked naar een vario ring en er zit geen, de brommerzaak bevestigde dit vandaag nog eens en er zit ook geen prop in de uitlaat zeiden ze.. ik had wel al gehoord dat er bij sommige brommers een stuk van de achterste vario plaat weg moet ipv die ring tussen de platen maar ja, met een begrenzde CDI maakt dit nog geen verschil natuurlijk en dat zou wel is de enige grote begrenzing kunnen zijn natuurlijk maar in de shop weten ze niet zeker of dit de enige begrenzing zal zijn, daar spraken ze over het feit dat de olie toevoer word geregeld door een ECU unit.. Dus mijn vraag hier door is, als de CDI unit veranderd word moet die ECU unit dan gechiped worden om de correcte hoeveelheid olie aan te voeren of past deze zich automatisch aan gebaseerd op het toerental dat dan hoger gaat weet iemand dit? Want dan word het wel wat duur denk ik en vrees er al voor door te horen over die ECU unit.. :-(
Hopelijk kan iemand mij helpen met info die leid tot wat extra km/u's.
(Nu rijd hij 55-56km/u btw wat niet slecht is natuurlijk maar net iets meer zou wel cooler zijn..) ;-)

Vriendelijke groeten!
 
Advertisement - register to remove this

Als hij pech heeft, is het ding wellicht ook op de cdi begrensd.. Er was eens een tijd dat cdi unit en oliepomp sturing in 2 aparte units zaten..

Weet wel rond de tijd van de vivacity dat dit naar 1 zo`n ecu unit is gegaan.. Verder weet ik er weinig vanaf omdat ik zo`n scooter niet meer gehad heb.

Een goede 60km/u zal je denk ik nog wel moeten kunnen halen.. Daarboven is het lastig te zeggen.
 
Bedankt voor de reactie alvast aan beiden, mijn scooter is een 2takt en heeft een carburator.. de shop denkt wel dat er een cdi in zit en zei van de olie dat die met een ecu geregeld word dus ja, de cdi kan ik laten vervangen maar als die olie pomp beperkt is door de ecu dan zou ik hem gewoon kapot rijden natuurlijk.. van daar dat ik hoopte iemand te vinden die zijn speedfight 4 heeft vrij gekregen want op youtube vind ik videos waar er tot 81km/u word uitgehaald op simpele manier zeggen ze maar zonder uitleg, dat hoeft nu niet per sé voor mij maar het toont wel aan dat het kan.. als het met enkel de cdi kan gefixed worden is de prijs redelijk want een prop of vario ring zit er niet in en de rest is mss sproeier in het ergste geval, maar als er een ecu moet aangepast worden via programeren met pc dan kost het al snel veel geld.. :-( Begin het al lichtjes te aanvaarden dat het mss beter is er af te blijven, zo slecht is het niet natuurlijk nu..
 
Bedankt voor de reactie alvast aan beiden, mijn scooter is een 2takt en heeft een carburator.. de shop denkt wel dat er een cdi in zit en zei van de olie dat die met een ecu geregeld word dus ja, de cdi kan ik laten vervangen maar als die olie pomp beperkt is door de ecu dan zou ik hem gewoon kapot rijden natuurlijk.. van daar dat ik hoopte iemand te vinden die zijn speedfight 4 heeft vrij gekregen want op youtube vind ik videos waar er tot 81km/u word uitgehaald op simpele manier zeggen ze maar zonder uitleg, dat hoeft nu niet per sé voor mij maar het toont wel aan dat het kan.. als het met enkel de cdi kan gefixed worden is de prijs redelijk want een prop of vario ring zit er niet in en de rest is mss sproeier in het ergste geval, maar als er een ecu moet aangepast worden via programeren met pc dan kost het al snel veel geld.. :-( Begin het al lichtjes te aanvaarden dat het mss beter is er af te blijven, zo slecht is het niet natuurlijk nu..

Btw: bouwjaar was 2015, vivacity kwam rond die tijd neem ik aan..?
 
Nee de new vivacity is er al vanaf 2008 in 2-takt uitvoering.. Maar toen of naar het omschakelen naar het 4-takt blok is er waarschijnlijk iets veranderd.

Een 4takt heeft zoiezo begrenzing op de cdi.. dat is bij mijn scooters ook het geval..
 
Ah ok, bedankt voor de info.. mijne is zeker een 2takt met carbu dus zou moeten vrijer kunnen lopen afgaande op men onderzoek tot nu en ik zie videos waar ze tot 80/u gaan, cdi is meestal afgesteld op 8000rpm ongeveer bij de b-klasse brommers betekenend dat de hogere top toeren gewoon niet gehaald kunnen worden en er dus nog een restrictie zou moeten zijn.. ik heb een link gevonden die toont dat er bij de vario 3 mogelijke beperkingen zijn waar van 2 al zeker niet op die van mij zitten, mss kijk ik zelf is naar die 3de maar dan moet ik een vario lock plaat kopen eerst dus wss nog is langs de shop voor nieuwjaar ofzo en hen de fotos laten zien ivm die vario restrictie plaat achter het 2de gedeelte van de vario..
Alleszins bedankt voor de reactie, friendly grtz..
 
Back
Top