Kabelbreuk dimlicht

harry5002

New Member
Beste mensen

Mijn dochter heeft een btc riva uit 2017
Het probleem is dat het dimlicht voor niet brand
Alleen als ze het stuur helemaal naar links of rechts draait brand se lamp
Er is dus een kabelbreuk
de kabelboom is een grote Dicht getapete kabel waardoor ik de draad niet kan volgen
is het mogelijk om een draad rechtstreeks van de spanningsregelaar naar de lampaansluiting te leggen omdat de lamp altijd brand
Groetjes Harry
 
Advertisement - register to remove this

is het mogelijk om een draad rechtstreeks van de spanningsregelaar naar de lampaansluiting te leggen
Nee dat gaat niet, de accuspanning staat continue op de plusdraad van de spanningsregelaar ook al staat de scooter niet op contact.
Dus je kunt de verlichting helemaal niet meer uitzetten.
Als je dit al wilt doen, doe het dan zoals @Brute-Force hierboven voorstelt.
De geschakelde plus bij het contactslot is bij de Riva niet wit maar zwart van kleur.
Trouwens als het goed is, is je stadslichtje in de koplamp al op die manier aangesloten dus je zou de zwarte draad van je stadslichtje ook kunnen gebruiken.
Het probleem is echter dat op beide manieren het grootlicht vervalt.

Wat ik zou doen is, bij de draadboom-connector van de dim-licht-/ grootlichtschakelaar de witte draad richting koplamp afknippen, laat daarbij wel een stompje van enkele cm draad staan.
Hetzelfde doe je bij de connector van de koplamp.
Verbind deze twee stompjes door een nieuwe draad buiten de kabelboomomwikkeling om te leggen.
Het beste kun je dit solderen met een krimpkousje om de solderingen.
Zo houdt je alles origineel.
De oude onderbroken witte draad in de draadboom wordt dus niet meer gebruikt en daarvoor in de plaats heb je een nieuwe draad buitenom.
Deze nieuwe draad kun je eventueel op diverse plaatsen met een kabelbundelbandje of een stukje tape langs de kabelboom bevestigen.
 
Back
Top