This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kabel delen...

Ok, mensen heb toch maar gekozen om mijn pc als server te laten werken, en gewoon een 5 poorts switch gekocht.......

Heb in allle computers een netwerkkaartje zitten en de kabels zijn allemaal aangesloten...

Nu wil ik alles gaan installeren maar ik kom er gewoon echt niet uit.........

Iemand een duidelijke uitleg?

Oow ja mijn pc draait win2000 en de andere pcs draaien win 95 en win 98, kan dit problemen opleveren?

Alvast bedankt

Kijk eerst eens of je de andere pc's kunt bereiken.

ipconfig op de pc

schrijf ip adres

ping xxx.xxx.xxx.xxx vanaf de andere pc.

Lukt dat? OK.

Wat je ook moet doen is alle pc's lid maken van dezelfde workgroup. Noem m MSHOME of zo.

Ik weet niet 100% zeker of het voor 2K ook geldt, maar in XP zit een optie die Wizard Internet delen heet o.i.d. Als je die draait op de 2000 machine kun je kiezen om n floppy aan te maken, waarmee je op de andere machines internettoegang krijgt.

Dan zou het gewoon moeten draaien imo...

Maar ik snap niet dat je geen routertje hebt gehaald....ik weet zeker dat het had gewerkt, was veel makkelijker geweest en je had niet telkens je 2K machine aan hoeven laten staan....

Nee die optie zit volgens mij niet op 2k, Je moet idd alle pc van de zelfde Workgroup lid maken. Anders werkt het nooit. (Tenzij je met global sites gaat werken maar daar heb ik t ff niet over, snap ik zelf ook geen reed van). Daarna is het t makkelijkst om alle pc een eigen ipaddress te laten kiezen.

Ik heb vandaag ook me eigen thuis-netwerk aan gelegd met een routertje, met ingebouwde ADSl modem het werkt echt super!!! Zonde dat je dat niet gekocht hebt(een router dan).

succes

Mensen..........

Ik ben lang veel verschillende zaken geweest en een computerbeurs, maar blijkbaar kan je met kabelfoon niet met een router werken.........

Vandaar dat ik voor een netwerk gekozen heb

Het kan wel, zeker weten, je hebt alleen een router nodig met een RS-232 poort.

Nou ja....

Heb nu in ieder geval de spullen voor een netwerk thuis liggen.

Dat zou ik nu graag even opzetten

Als ik snap hoe het moet:?

Uhm, als ik iets zoek mbt Computers ga ik altijd eerst naar Google en daarna naar tw34k0rz.net en daarna pas naar Scooterforum .

Maarja succes

Mja dit is wel een hele goede omschrijving khad hem zelf niet beter kunnen verzinnen

Originally posted by Sfx-Beginner
Simpelste is gewoon een hub of Switch kopen en daar je modem in laten komen, en dan 3 kabels naar de pc's. Dat zou moeten werken.

Dit werkt niet, omdat ik aanneem dat ie maar 1 ip-adres heeft, en die heb je nodig om te kunnen internetten.

je kan niet bij 3 pc's dezelfde cp-naam invoeren, tenzij je er altijd maar eentje gebruikt.

Bij een router staat dat ene ip-adres in de router zelf, en van daaruit gaat ie 't net op....de drie pc's krijgen dan gewoon een opeenvolgend netwerk...192.168.....

Zelf heb ik 2 ip-adressen van @home....en ik heb het ook met een switch verbonden.
dat werkt perfect...kunnen allebei op internet, en onderlinge bestandsoverdracht gaat met 8mb/sec.

Klopt, een router heeft een IP adres, een switch niet, switch is alleen een doorgeefluik eigenlijk. Voor de echte hardcore IT dewdz (switch OSI layer 2, router OSI layer 3) 8P