Originally posted by Arne
Kijk eerst eens of je de andere pc's kunt bereiken.
ipconfig op de pc
schrijf ip adres
ping xxx.xxx.xxx.xxx vanaf de andere pc.
Lukt dat? OK.
Wat je ook moet doen is alle pc's lid maken van dezelfde workgroup. Noem m MSHOME of zo.
Ik weet niet 100% zeker of het voor 2K ook geldt, maar in XP zit een optie die Wizard Internet delen heet o.i.d. Als je die draait op de 2000 machine kun je kiezen om n floppy aan te maken, waarmee je op de andere machines internettoegang krijgt.
Originally posted by Sfx-Beginner
Simpelste is gewoon een hub of Switch kopen en daar je modem in laten komen, en dan 3 kabels naar de pc's. Dat zou moeten werken.
Originally posted by chills
Dit werkt niet, omdat ik aanneem dat ie maar 1 ip-adres heeft, en die heb je nodig om te kunnen internetten.
je kan niet bij 3 pc's dezelfde cp-naam invoeren, tenzij je er altijd maar eentje gebruikt.
Bij een router staat dat ene ip-adres in de router zelf, en van daaruit gaat ie 't net op....de drie pc's krijgen dan gewoon een opeenvolgend netwerk...192.168.....
Zelf heb ik 2 ip-adressen van @home....en ik heb het ook met een switch verbonden.
dat werkt perfect...kunnen allebei op internet, en onderlinge bestandsoverdracht gaat met 8mb/sec.