Kabel delen...

KOBUS

Handige prutser......
Wij hebben thuis een kabelinternet aansluiting van kabelfoon en nu willen wij deze gaan verdelen over drie computers waarvan 1 laptop.........

Nu vraag ik me af hoe ik dit moet gaan doen en welke onderdelen ik nodig heb en wat de eventuele kosten ongeveer zijn.

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

ik heb een sitecom routertje van een euro of 60, makkelijker kan het niet:) je geeft in de router de gegevens in van je provider, zet dhcp aan en de router regelt de verbindingen onderling(mits je een kabeltje hebt liggen natuurlijk:rolleyes: )

jep router werkt gewoon het beste. bij mij zoog het via internet delen. Een pc kon alles en andere bijna niks ook. de snelheid was heel raar verdeelt

precies, wil je weinig geklooi, gewoon een routertje kopen met ingebouwde 4 poorts hub, instellen en klaar :)

draytek vigor 2200e hebben wij hier hangen maar het kan ook goedkoper.
e-tech werkt wel goed met kabelfoon hoorde ik, kost ook geen drol.

ja idd koop een router (50 euro @ hcc vtoen) ff in alle pc's / laptops netwerk kaartje stoppen en instaleren dan je router instellen (mac adress enz) inpluggen en klaar.. makkelijker kan het niet.. je kan als je die hebt je hub er ook opaan sluiten.. heb je nog meer ports.. die van sitecome is wel goed, router...

Ik heb hier thuis (R'dam) ook laatst aangelegd. Sweex routertje a €60,- en ik heb zo'n doos met 50 meter kabel met 10 connectoren en krimptang enzo erbij gehaald voor €40,-
Voor € 100,- was ik dus klaar :).
In A'doorn hebbik maar 2 compu's op inet en gewoon met 2 netwerkkaartjes, crosskabel en softwareroutertje. Werkt ook prima :).

Dus ik moet gewoon een router kopen, daarop sluit ik de modem aan, vanaf de router laat ik kabels lopen naar de drie computers...

Ik zelf wil als het ware het netwerk beheren dus de router en modem moeten dus bij mijn pc komen te staan....

En de netwerkkaarten moeten toch gewone 10/100 kaarten zijn?

En de ene pc werkt met xp, de andere met 98 en de andere met 95, geeft dit veel problemen?

Last edited:
Originally posted by viva la Nilzz
k heb hier ook een SMC routertje liggen.... werkt perfect...
inet delen is egt zwaar klote! niet aan beginnen..

Klote? :?

Onder 98 stelt het al niet zoveel voor, maar met XP hoef je helemaal nix te doen man, werkt binnen 2 tellen!

ik zou het anders doen, gewoon in 1 pc, 2 netwerkkaarten steken, een hubje van 4 poorten kopen ,en het internet dan zo delen, dan kan men nooit zien dat je er met meerdere connecties op zit. maar koop wel de juist hub een 10/100 bij voorkeur of koop een switch ;)

Originally posted by KOBUS
Dus ik moet gewoon een router kopen, daarop sluit ik de modem aan, vanaf de router laat ik kabels lopen naar de drie computers...

Ik zelf wil als het ware het netwerk beheren dus de router en modem moeten dus bij mijn pc komen te staan....

En de netwerkkaarten moeten toch gewone 10/100 kaarten zijn?

Juist!

Je kan wel gaan prutsen met home netwerk enzo, maar uiteindelijk koopt toch iedereen een router die geen zin heeft 24/7 het geluid van een pc aan ze kop te willen..

En je router hoeft niet bij jou te staan als je het wilt beheren, beetje router tegenwoordig heeft een webbased configuratie panel op een intern iptje ...die je zo kan berijken via je browser.

ik heb eigenlijk nog een router-vraagje, en een nieuw topic openen is TE onzinnig.
mijn netwerkje bestaat uit een
atlon 1333 mhz met windows xp
celeron 700 mhz met windows 2000 pro
en een pentium 166 met windows 98:D
sitecom 10/100 mbps xdsl/cable router 4s

ik kan via de celeron en via de pentium 166 gewoon mijn routerconfiguratie bewerken, maar met de amd/atlon gaat het niet.het ding geeft dan een dns-error.ik kan er wel gewoon meet internetten, en ook bestanden uitwisselen met de andere computers gaat goed.wat doe ik nog verkeerd?:rolleyes:

Back