Maykel
600RR
Helaas, daar had ik al over gePMd.
Oh
Dan zoek ik wel een grijze op !
Helaas, daar had ik al over gePMd.
Nee maar waarom hangt die altijd zo lomp bij dat type... ziet er imo niet uit. Verder wel een ruige auto, maar dat ding verpest het. :+
Maak niet de fout om de heren van Ruf uit te maken voor “tuner” want ze beschouwen zichzelf als supercar bouwers. In Genève staat de laatste creatie uit Pfaffenhausen: de RGT-8. Voorzien van een V8 (!) die goed is voor 550 pk. En gelukkig alleen groen qua kleur.
Nee, niet iedereen op de autosalon was bezig met groene technologie. Hoewel ze in het verleden ook wel eens wat met accu’s hebben gespeeld, was Ruf er gewoon om hun nieuwste pk monster te showen. Ergens weggestopt in een duister hoekje vond Autoblogger de heren die hun naam vestigden met onder meer de Yellow Bird. De motor uit de Porsche 997 is vervangen door een zelf ontworpen V8. Deze levert 550 pk bij 8500 toeren per minuut. En een koppel van bijna 500 Nm bij 5400 toeren. De motor is daarnaast dik 36 kilo lichter dan de standaard Porsche motor.
Om het geheel af te maken is er een rolkooi gemonteerd en het interieur is ook flink onder handen genomen. Keramische remmen achter de 19 inch Ruf wielen moeten het geheel tot stilstand brengen. Gezien de reputatie van Ruf zal ook dit weer een sensationele, tot in de puntjes verfijnde auto zijn.
zal wel van z'n plek komen als die bij RUF vandaan komt
maaaaar aan de ene kant vind ik wel dat er in een 911 gewoon een 6 cilinder boxer hoort te liggen.....