Jetforce erge dip 30-55

davywdk

New Member
Ik heb recent mijn eerste scooter 2ehands overgekocht. Hij trekt normaal op tot 5km/h waarna die wegschiet naar 30. Daarna ineens laag in toerental en gaat nog maar heel langzaam sneller. na ongeveer 10-15 seconden gaat hij bij 55-60 km/h ineens als een malle tot aan zijn top van 85-90 (de teller gaat buiten zn bereik, dus weet niet precies).
Vol gas vanuit stilstand pakt hij hem nog net in 1x redelijk door, waarbij de dip veel minder is. Vanaf 30 km/h volgas duurt het misschien wel 30 seconden om uit de dip te komen met tegenwind. En ik heb een keer met iemand achterop gehad dat hij gewoon geen enkele keer boven de 50 uitkwam.

Jetforce 50cc std
Leovince ZX uitlaat
Stage 6 rolletjes (weet niet hoeveel gram, want verkoper was het vergeten)
En de rest zou standaard moeten zijn.

Wat zou ik als eerst proberen? Trekveer, Drukveer, of vario vervangen, aangezien er al 30000km op zit en ik niet weet wanneer hij laatst is vervangen.
Ik sta open voor andere ideetjes.
 
Advertisement - register to remove this

Hoogs Waarschijnlijk iets met je afstelling.

Probeer eens andere rollen icm andere onderdelen.

Als de scooter heel veel toeren maakt (onnodig veel) zal het waarschijnlijk zijn Dat er veel te lichte rollen in zitten.
 
Hoogs Waarschijnlijk iets met je afstelling.
Dat weet ik wel zeker. Davywdk er staat hier ergens als het goed is een stappenplan voor het af stellen vqn je scooter. Begin in elk geval even met je bougie eruit te draaienen die te vergelijken met dit schema. Zodra je die goed hebt zit je in ieder geval goed met je brandstof en lucht mengsel en zal het niet zo 1 2 3 in de soep draaien, dat zou toch zonde zijn. Dan is het even stap voor stap dat plan doorlopen en dan zou je een heel eind moeten komen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    72 KB · Views: 4
Back
Top