Italkit/Gilardoni 70cc op standaard Aerox??

Smaranello

old; FST Team Slider
Ik rijdt nu met een Aerox uit 2001 met NRX (oud model) en Malossi Kevlar belt
En nou koop ik een Gilardoni/Italkit 70cc voor 50 euro, ziet er perfect uit en is goed in gereden...
Maar nou is de vraag of deze cilinder een beetje presteerd op een verder standaard blok.

Ik ben tot na mn examens van plan om niet meer onderdelen eronder te zetten dusss. Ik ga er eerst een weekje mee rijden dus moet ik em dan ook ff afstellen... Weet iemand ook een beetje goeie afstelling voor trekkracht???

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je moet iig aan een andere carb.

Als je aan een 70 begint , en je wilt em goed rijdend hebben moet je gewoon de nodige spullen erbij kopen en niet rond gaan rijden met std carb enz en janken dat ie maar niet lekker loopt.

-carb
-vario
-goede uitlaat
-nodig afstelspul.
-enz enz
Dit mag je min. aan gaan schaffen.

EN, nr-x op je 70 is niet goed , beter een Nardo/R/4race.
 
waarom wacht je dan niet tot je andere onderdelen hebt?

krukas is misschien een aanrader.. met goede lagers, maar hangt ook vanaf hoeveel je nu hebt gereden met krukas enzo..

wat je moet afstellen is en blijft proberen...

verder is NRX geen aanrader op 70cc
 
Er word gewoon advies gegeven, waar jij ook naar vraagt.
Dat jij niet blij bent met het advies is weer wat anders:p

andere krukas:zoals doppler
17,5 mm carb (minimaal)
en een shot oid , zou ik wel bij deze setup halen al wil je een beetje blazen.
 
Ja advies is altijd handig natuurlijk ... maar ik wil gewoon ff een paar weekjes met die Gilardoni op mn standaard blok rijden ... en dan na mn examens hoe ik niet meer naar school (waar het woutenkamp naast staat) en dan ga ik em serieus tune. Met Bidalot/Yasuni C?? krukas 19/21mm dell'orto vario koppeling spruitstukje enzo... maar ik wil hier dus maar tijdelijk mee rijden!!!
 
dat dit is dichtgelast, maar hij rijdt echt nog steeds vet kut...
Als ik start en ik rijdt weg is hij wel vrij goed, maar kom ik dan de eerst bocht tegen en ik wil eruit trekken dan blijft hij laag in toeren en komt ie pas na veel te veel meters... dit is dus echt heeeel erg kut, iemand idee ?? zwaardere drukveer ??? Please Help
 
Originally posted by Smaranello
dat dit is dichtgelast, maar hij rijdt echt nog steeds vet kut...
Als ik start en ik rijdt weg is hij wel vrij goed, maar kom ik dan de eerst bocht tegen en ik wil eruit trekken dan blijft hij laag in toeren en komt ie pas na veel te veel meters... dit is dus echt heeeel erg kut, iemand idee ?? zwaardere drukveer ??? Please Help

wat heb je er nu allemaal in zitten dan qua rollen, drukveer, sproeier enz..???
 
Probleem is al opgelost... ik had gele malossi drukveer erin, nu heb ik er een polini blauwe in gedaan en 4,2gram rollen ipv 4 gram en nu is hij weer perfect !!!! ik rijd met sproeier 82
Okey deze thread kan dicht !
 
Back
Top