Dragster 180cc frame is niet zo heel drastisch anders dan een 50cc frame.
je dient alleen 2 plaatjes onderaan het frame te maken om er een 180cc blok onder te hangen. Ook moet linksachter bovenaan het frame een ophanging worden gemaakt om de achterveer te monteren.
Hierdoor kun je ook de grotere versie benzinetank monteren, en een underseat zonder gat voor de vering van een 125/180cc.
Dat de dragster180 4takt is, is niet waar. Alle geleverde modellen zijn 2 takt.
vervolgens heb je ook een draadboom nodig van een dragster180, aangezien het electrische schema volledig anders is.
De voorveer van een dragster50 is te slap op hoge snelheden. Dit is te verhelpen door er een Bitubo schokdemper tussen te zetten, of de ophanging in het midden van het frame te verzetten (naar achteren) om de langere gasveer te kunnen monteren van een 180cc.
Overigens is het absoluut niet aan te raden als je speling op de stuurvork hebt. Dit omdat dit bij hoge snelheden levensgevaarlijk kan zijn.
Wanneer je een spelingvrij stuur hebt, is het sowieso aan te raden om de langere veer te monteren, zodat je stuurvork vervolgens geen speling meer kan krijgen.
Alles bij elkaar ben je duurder uit, dan wanneer je een dragster180 koopt.
Ik meen dat op marktplaats nu een vrij goedkope gele werd aangeboden?