ITALJET DRAGSTER

Advertisement - register to remove this

Hij bedoelt dat een 180cc over het algemeen een redelijk 'tamme' cilinder is, tenminste de meeste volgens mij.
Met een speed ga je waarschijnlijk nog 'harder', alleen verlies je daarmee wel drastisch in betrouwbaarheid.
 
De dragster 180 heeft een piaggio ophanging, net als die runners 180. dragster 50 hangt een minarelli blok onder... die ophanging is flink anders.

Dus om een piaggio 180 blok eronder te hangen moet je de ophanging flink aanpassen.

Niks is onmogelijk natuurlijk, maar een goeie speedsetup is makkelijker en loopt harder. Vergt alleen wat meer onderhoud als je het rijdend wilt houden.
180 blokjes lopen standaard gewoon goed en slijten lang niet zo hard als een snel 70 blok.
 
Dragster 180cc frame is niet zo heel drastisch anders dan een 50cc frame.

je dient alleen 2 plaatjes onderaan het frame te maken om er een 180cc blok onder te hangen. Ook moet linksachter bovenaan het frame een ophanging worden gemaakt om de achterveer te monteren.

Hierdoor kun je ook de grotere versie benzinetank monteren, en een underseat zonder gat voor de vering van een 125/180cc.

Dat de dragster180 4takt is, is niet waar. Alle geleverde modellen zijn 2 takt.

vervolgens heb je ook een draadboom nodig van een dragster180, aangezien het electrische schema volledig anders is.

De voorveer van een dragster50 is te slap op hoge snelheden. Dit is te verhelpen door er een Bitubo schokdemper tussen te zetten, of de ophanging in het midden van het frame te verzetten (naar achteren) om de langere gasveer te kunnen monteren van een 180cc.

Overigens is het absoluut niet aan te raden als je speling op de stuurvork hebt. Dit omdat dit bij hoge snelheden levensgevaarlijk kan zijn.

Wanneer je een spelingvrij stuur hebt, is het sowieso aan te raden om de langere veer te monteren, zodat je stuurvork vervolgens geen speling meer kan krijgen.


Alles bij elkaar ben je duurder uit, dan wanneer je een dragster180 koopt.
Ik meen dat op marktplaats nu een vrij goedkope gele werd aangeboden?
 
is er alleen in 4 takt.

ontopic:

kan.
je heb nodig:

Las vaardigheden
compleet 180 blok
liefste een 180 subframe
180 kabelboom.
180 achtervelg en remsysteem.

lulkoek 2 takt....

schiet zowiezo niet op, 1 ongeluk en je hebt een probleem.
De Italjet fabriek is al een tijdje failliet dacht ik zo.. geen nieuwe kapdelen meer dus...

koop anders gewoon een leuke vespa motorscooter / vivacity 100 cc / kymco agility 125 cc .. ik noem maar wat .. als je natuurlijk geen runner wilt...
 
Back
Top