@WEBRacing , volgens
@mbkboosterbcd heeft de zijne geen lichtspoel dus houdt het op met laden en licht, tenzij hij de boel ombouwt naar accu die dan met een acculader geladen moet worden.
Tja, en dit alles voor "ik heb een ......", terwijl de voordelen van een vliegwiel voor een gewone straatscooter onderschat wordt !
Voor een circuit scooter is dit heel wat anders maar daar zijn de rijomstandigheden ook anders.
@mbkboosterbcd, geen lichtspoel betekent dus ook geen werkende choke dus dit wordt ook een handchoke mocht je die nog niet hebben.
Hieronder het schema van jouw scooter.
Alle rode omcirkelde onderdelen worden dus niet meer gebruikt/werken niet meer en dienen afgekoppeld te worden.
De blauwe streep is de draad die je moet leggen/aansluitien.
Dus doe het volgende:
- Trek de connector uit de spanningsregelaar.
- Trek de connector uit je elektrische choke mocht je die nog hebben.
- Trek de connector van de stator uit. (deze is reeds afgekoppeld als je de binnenrotor hebt gemonteerd).
- Maak met een draad die lang genoeg is om tot je spanningsregelaar connector te reiken een aftakking op de bruine draad van je contactslot.
- Sluit het andere uiteinde van deze draad aan op de geel/rode draad van je spanningsregelaarconnector.
Om je accu wat te sparen want die is natuurlijk zo leeg, met de koplamp die alleen al bijna 3 ampere trekt, zou ik het volgende doen:
- Koplamp ombouwen naar led.
- Eventueel knipperlichten ombouwen naar led.
- Achterlicht/remlicht ombouwen naar led.
- Schakelaar tussen de verlichting zodat als je overdag rijdt de verlichting kunt uitschakelen want die brandt nu zodra je de scooter op contact zet omdat de verlichting bij de originele kabelboom niet uitschakelbaar was.
En om gemakkelijk te kunnen laden zou ik een cigarettenaanstekeraansluiting kopen (zo eentje die op het dashboard van een auto zit) met een zekering en die dan rechtstreeks op de plus- en min-pool aansluiten van je accu.
Op de acculader dan een sigarettenaanstekerplug monteren op de plus en min-draad.
Dan kun je de acculader zo insteken, zonder dat je iedere keer de klemmen op de accupolen moet zetten als je thuis komt.
Veel sterkte en succes ermee, alles voor een goeie zaak, zullen we maar zeggen.
View attachment 78842