Allereerst, je moet er van houden om vieze handen te krijgen, want dat ga je zeker krijgen bij het aanschaffen van een 2 takt, enkele jaren geleden heb ik mijn eerste scooter gekocht, ook om dezelfde reden dat jij nu een 2 takt wil, ze zien er blits uit, en zijn natuurlijk ook een stuk vlotter.hai ik heb geen ervaring met 2takt scooters maar wil toch graag een aprillia sr50 (die uit 2005 komt ) kopen die een grote onderhoudsbeurt nodig heeft .De eigenaar zegt dit over de scooter : Scooter heeft langere tijd stil gestaan! Zal een onderhoudsbeurt nodig hebben Motor loopt m.b.v starthulp!! Scooter van 1 ste eigenaar
Wat beboet de de eigenaar met : motor loopt met behulp van starthulp ?
En wat voor soort problemen kan ik verwachten met dit soort oudere scooters
En waar moet ik voor oppassen met het kopen van zoon oudere scooter
mvg 50ccSnaba
Wat een Bull Shit.Maar om even ter zaken te komen: wat je in je achterhoofd moet houden is dat je zelf moet gaan mengen en E5 moet tanken, dus vaak is dat euro 98, en dit moet je dan mengen met 2 takt olie, vaak 1 op 50. Tenzij er een olie pomp in zit, dan gebeurt dit automatisch, maar dat is vaak niet het geval met 2 takt scooters.
ben ik het absoluut niet mee eens, wie niet probeert zal het ook niet leren, jij kwam ook niet uit de buik en kon gelijk een hele krukas vervangen, toen ik begon had ik er ook de ballen verstand van, maar als je gewoon je scooter is uit elkaar gaat halen en kijkt naar alle onderdelen, en deze herkent van bijvoorbeeld youtube videos leer je al heel snel.Bezint eer ge begint.
Ik wil je met onderstaande tekst niet afschrikken maar wel even schilderen waar je rekening mee moet houden.
Tweetakt is inderdaad leuk en gemakkelijk aan te sleutelen, maar houd in het achterhoofd, 2-takt brommers die momenteel verkocht worden zijn ook al op leeftijd en hebben vaak meerdere eigenaren gekend die er vaak elk hun deel aan vernacheld hebben.
Daar kom je dus pas achter als het te laat is.
Dus denk maar niet dat je met zo'n oude scooter met de aanschafprijs klaar bent, die overigens redelijk hoog is, gezien 2-takt toch nog redelijk populair is gezien z'n potentieel in opvoeren.
De kosten beginnen dan pas.
Dus heb je er weinig verstand van, niet aan beginnen tenzij je een echte liefhebber bent die het niet uitmaakt wat het gaat kosten.
Wat je jezelf moet afvragen is, waarom de verkoper hem niet even repareert voor wat betreft het starten, zijn potentiele doelgroep aan kopers zal daardoor aanzienlijk stijgen daar een scooter kopen die niet loopt toch een groot risiko is.
Vooral als jezelf niet echt een sleutelaar bent en je moet hem eventueel wegbrengen naar een scooterzaak.
En is het een Ditech al helemaal niet aan beginnen, dit is een heel aparte tak van sport waar zelfs vele echte 2-takt liefhebbers je niet mee kunnen helpen!
Post automatically merged:
Wat een Bull Shit.
Noem me eens een 2-takt scooter van, laat zeggen, na 1995 die geen oliepomp heeft?
Brommers van midden 80er jaren hebben al oliepompen.
Als er geen oliepomp op zit, is deze eraf gesloopt door een vorige eigenaar die hem niet kon of wilde repareren of meende dat de scooter meer smering moest hebben omdat hij opgevoerd was!
Ik denk dat je met je argumentering en entausiasme de vraag uit ogen bent verloren.ben ik het absoluut niet mee eens,
Is het verstandig? Nee.50ccsnaba said:is het verstanding om een 2takt te kopen en repareren ?
Het is een aprillia sr r50 tuono ditechPersoonlijk vind ik 2takt het leukste om te rijden en aan te sleutelen. Maar ff 1 ding voor je dit project zou beginnen. Wat is het voor SR50? Als het een Ditech is moet je er absoluut niet aan beginnen.
Mjaa, je slaat wel de H2O (carburateur) varianten over van zowel Minarelli, Morini en Piaggio...Als je een enigzins jonge SR50 wilt zou ik mooi een met Piaggio blok nemen. Morini lekker laten. De uitvoeringen met minarelli blok zijn vrij schaars en veelal lucht gekoeld. Geleverd van 1997 tot 2001 ongeveer. Daarna kwam morini, gevolgd door Piaggio.
Maar de letter R voor de 50 suggereert dat dit een SR 50 type Factory is!Het is een aprillia sr r50 tuono ditech
Dit is nogal een raar gegeven aangezien de Ditech motoren werken via een zgn. luchtpomp (compressor)!Wat beboet de de eigenaar met : motor loopt met behulp van starthulp ?
Ja, dat was zeker een goede zet van de ontwikkelaar maar het resulteerde uiteindelijk in een reductie van het olieverbruik van 30% vanwege de elektrische oliepomp. Qua brandstof was de reductie maar 10%. Op die manier kwamen ze dus uit bij 40% wat veelal bij lange na niet gehaald werd met een begrenst exemplaar! De sukkels zijn vergeten om dit op de Nürburgring te testen lol!Kortom een hele complexe bedoening waarvan de ontwikkelaar beweerde 40% te kunnen besparen op brandstofkosten.
Niet alleen een beetje, tweetakt scooter zijn meer gewild dan ooit tevoren.Het lijkt dat 2-takt weer een beetje terug komt
Hopelijk geen Belg die je dat vroeg want hier heeft deze zin een hele andere betekenis.En werd gevraagd of ik de Bullet wil verkopen .
Volgens mij bedoel jij dan vanaf 2011.Het lijkt dat 2-takt weer een beetje terug komt , hier waar ik woon , rijden er steeds meer .
ik werd vandaag benaderd , en gevraagd werd of ik mijn Speedfight 3 -2takt- LC wil verkopen ....
NB:... ter info voor Peter , 2-takt Scooters van af Bouwjaar 2010 , mogen gewoon in de Milieu Zone`s rijden .
- Dat weet de eigenaar alleen.hai ik heb geen ervaring met 2takt scooters maar wil toch graag een aprillia sr50 (die uit 2005 komt ) kopen die een grote onderhoudsbeurt nodig heeft .De eigenaar zegt dit over de scooter : Scooter heeft langere tijd stil gestaan! Zal een onderhoudsbeurt nodig hebben Motor loopt m.b.v starthulp!! Scooter van 1 ste eigenaar
Wat beboet de de eigenaar met : motor loopt met behulp van starthulp ?
En wat voor soort problemen kan ik verwachten met dit soort oudere scooters
En waar moet ik voor oppassen met het kopen van zoon oudere scooter
mvg 50ccSnaba
Nou nee, de (oudere) 2 takt scooters die hier particulier verkocht worden vertrekken vrijwel allemaal naar het buitenland, uitzonderingen daargelaten! En inruilen heeft ook geen zin aangezien de afvoer en sloopkosten vaak meer zijn als dat de scooter zelf waard is!Het lijkt dat 2-takt weer een beetje terug komt , hier waar ik woon , rijden er steeds meer .
ik werd vandaag benaderd , en gevraagd werd of ik mijn Speedfight 3 -2takt- LC wil verkopen ....
NB:... ter info voor Peter , 2-takt Scooters van af Bouwjaar 2010 , mogen gewoon in de Milieu Zone`s rijden .
Wordt hierdoor van meerdere kanten belicht.is het verstanding om een 2takt te kopen en repareren ?