Reply to thread

In de winkel?

[automerge]1682087815[/automerge]

Originele stelt weinig voor.(goed genoeg voor 50cc 4takt, maar andere cilinder is dat ding te licht). Met 70cc / 72cc ga je al een hele andere setup draaien.

Merkte dit bij me kisbee ook.. Slecht door lopen, hogere toeren draaien onnodig.. Bij weerstand wilt die niet gaan versnellen.

Aangezien een china blok zo ongeveer het zelfde is als een kymco agility blok...

Hij loopt mij bij nou veel strakker.. Toeren zijn lager, dus verbruik word ook lager..

[automerge]1682088348[/automerge]

Ik denk dat bananen krom zijn. Ik lul hierboven niet zomaar uit me nek.. Maar dit is een constatering dat ik uit de praktijk (door sleutelen) en proberen hebt opgemerkt.

Ik had er al zelf tijd in gestoken om de rolletjes goed af te stellen.. En zelfs met gemixede rolletjes was het net niet.

Boven de 6,5 gram was bij mij de toeren geheel weg.. Ging lui lopen.. Bij 6,5 grams gaf mij het beste resultaat, alleen liep die nog wat te hoog in toeren.. Lager dan 6,5gram was het helemaal een dot toeren, dat je zegt dit is niet goed.

Conclusie is dat de massa van de vario zwaarder is dan het vermogen wat de originele drukveer leverde.. Dus liep net altijd een beetje over die originele drukveer heen.

Optrekken tot 40 op de teller ging nog wel, maar des te meer hij daar boven zat en eigenlijk verder moest accellereren, gebeuren er eigenlijk niet meer ondanks ik meer gas gaf. Hernemingen waren ook slecht met de originele drukveer. Duurde best wel lang dat die weer begon te klimmen in snelheid. En ook bovenin maakte die wel meer toeren, maar goed aandrijving was er niet.. Dus moter uit het zweet laten werken maar geen vermogen aan het achterwiel.

Back