Is dit een goede setup?

Sem0183

Member
Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt maar er is toch verandering gekomen in de setup die ik onder mn type 3 wil bouwen.

Malossi Sport 70cc
Yasuni R
Malossi Multivar
Doppler Racing Endurance krukas
Polini speedclutch 3g
Polini V-Snaar
Dell’orto 17,5mm (of 19mm?)
SKF C4 krukaslagers
Std brom vertanding
Nieuw origineel spruitstuk
Std poulie

Rollen, sproeier, trekveren en drukveer wordt nog ff afstellen.. is dit een leuke setup?
 
Advertisement - register to remove this

Niks mis mee om dagelijks te rijden. Zou zelf een 19mm erop zetten.
En wat je al zegt ff goed afstellen en rijden maar
Ik kan alleen geen 19mm vinden met elektrische choke. Ik heb zelf geen verstand van de choke open en dicht zetten op het juiste moment, als de motor koud is moet hij open staan maar wanneer moet ik hem dicht zetten? Ik heb ook een kleine rib met een buitenboordmotor daar zet ik de choke open en zodra hij start laat ik hem een paar seconden lopen en dan zet ik hem dicht. Is dat hetzelfde met een scooter?
 
19 MM met een elektrische Choke die is er niet , althans Geen Polini of Dellorto , en een Ali-Express Carburateur kan je beter niet kopen .
Je kan de Choke bedienen via een kabel met hendeltje , in je helmbak , of aan het Frame schroeven ergens .
Btw ... Met een 19 MM gaat het verbruik behoorlijk omhoog , met snelheid win je een Km of 7.
een 21 MM met Auto Choke is er wel .. echter dat is overkill met jou Set Up , en loopt niet lekker.
Btw , vergeet niet de begrenzers uit de uitlaat en Demper te Frezen .
 
Ik kan alleen geen 19mm vinden met elektrische choke. Ik heb zelf geen verstand van de choke open en dicht zetten op het juiste moment, als de motor koud is moet hij open staan maar wanneer moet ik hem dicht zetten? Ik heb ook een kleine rib met een buitenboordmotor daar zet ik de choke open en zodra hij start laat ik hem een paar seconden lopen en dan zet ik hem dicht. Is dat hetzelfde met een scooter?
Choke heb je alleen met starten nodig. Als je het goed hebt afgesteld kun je hem na het starten dichtzetten en rijden
 
Niks mis mee om dagelijks te rijden. Zou zelf een 19mm erop zetten.
En wat je al zegt ff goed afstellen en rijden maar
Ik heb nu de kans om een nieuwe Polini Hi-Speed variateurkit van een kennis over te kopen voor een leuke prijs. Ik heb dus even gekeken op het forum ofdat er een groot verschil is tussen de malossi en polini variokit want de polini lijkt mij voordeliger omdat er ook en v-snaar bij zit en trekveertjes. Toen zag ik dat iemand 5km per uur op topsnelheid verloor op een 50cc 2 takt zip en iets over een 4 takt maar daar heb ik weinig aan want ik ga een 70cc setup bouwen, weet iemand of het verschil in kwaliteit heel groot is?
 
In mijn beleving heb je meer aan een Polini High speed dan aan Multivar.
Kan je dit onderbouwen ?
Ik ben meer een "Malossi liefhebber " Maar had deze week een ZIP ter Reparatie .
Klant bracht een Polini Vario set mee , in de Doos zat de Vario , 2 sets Rollen ,en een Vsnaar , zag er keurig uit Complete Set koste 130,00
 
Het is meer de ervaring van vroeger op standaard en middelmatige setups. Een Hebo of Polini vario gaven mij een aanzienlijk hogere topsnelheid dan een Multivar. Zo'n 5 tot 7kmh verschil. In sommige gevallen zelfs nog meer.

Voor sprinter gebruikte ik dan wel Malossi. Namelijk de MHR 2006 overrange vario.
 
Ok Thanx ....
waarom ik het vraag , ik ga binnenkort een Runner opbouwen , met Top Performances Blauwe Top
Dus ga veel bestellen oa Vario .
Wat ik ook interessant vind is Deze Vario .
 
Doppler vind ik ook erg interessant. Heb eens een video gekeken op YT waarin veel varios uitgelicht werden. Doppler kwam er zeer goed uit. Mede doordat de diameter groter was dan de rest. Icm een grotere halfpoulie levert dat een hogere topsnelheid.

Top performance is ook een aanrader.
 
Ik heb nu de kans om een nieuwe Polini Hi-Speed variateurkit van een kennis over te kopen voor een leuke prijs. Ik heb dus even gekeken op het forum ofdat er een groot verschil is tussen de malossi en polini variokit want de polini lijkt mij voordeliger omdat er ook en v-snaar bij zit en trekveertjes. Toen zag ik dat iemand 5km per uur op topsnelheid verloor op een 50cc 2 takt zip en iets over een 4 takt maar daar heb ik weinig aan want ik ga een 70cc setup bouwen, weet iemand of het verschil in kwaliteit heel groot is?
Die Polini is ook met 6 rollen toch? Dan is het een prima variotje hoor. Denk zelf dat je weinig tot geen verschil merkt of je nou Malossi of Polini als vario hebt. Als je het een beetje goed afstelt is het allebei goed spul.

Ben persoonlijk ook altijd van Team Malossi geweest en nogsteeds wel maar Polini maakt voor het snelle segment toch wel een kneiterharde en goede overrange hoor. Die keramische set zou ik gerust zo ruilen voor m'n huidige Furia Rosso van Malossi.

Maar als je die Polini voor een mooi prijsje mag overnemen zou ik er niet te lang over nadenken. Als je eventueel een Malossi wil heb ik die er ook nog wel paar liggen die voor prikkie weg mogen hoor ;)
 
Die Polini is ook met 6 rollen toch? Dan is het een prima variotje hoor. Denk zelf dat je weinig tot geen verschil merkt of je nou Malossi of Polini als vario hebt. Als je het een beetje goed afstelt is het allebei goed spul.

Ben persoonlijk ook altijd van Team Malossi geweest en nogsteeds wel maar Polini maakt voor het snelle segment toch wel een kneiterharde en goede overrange hoor. Die keramische set zou ik gerust zo ruilen voor m'n huidige Furia Rosso van Malossi.

Maar als je die Polini voor een mooi prijsje mag overnemen zou ik er niet te lang over nadenken. Als je eventueel een Malossi wil heb ik die er ook nog wel paar liggen die voor prikkie weg mogen hoor ;)
De polini variokit komt met 5g en 6,3g rollen, ik ga morgen denk ik even kijken voor het setje.
 
Back
Top