Inbeslagname Dax

CrazyGammer4357

New Member
Vandaag ben ik tegengehouden door een anonieme politiewagen. Ik reed op mijn Dax voor hun (te snel uiteraard) en dus hebben ze mij op de rollen gezet. De rollen gaven een snelheid van 62km/u aan, na correctie was dit 55, 10km/u te snel dus. Mijn brommer werd in beslag genomen.

De agent wist mij te vertellen dat ik mijn brommer na 30 dagen mocht gaan ophalen.

Ik vraag mij dus af welke overtredingen ik allemaal ben begaan en hoeveel mij dit zal kosten. Tevens weet ik ook niet wat ik allemaal riskeer (volgens de agent gewoon stallingskosten + takelwagen betalen en dan nog kosten voor het ombouwen en een mogelijke boete)

De brommer was helemaal origineel behalve de uitlaat. De garage waarvan ik deze heb gekocht heeft volgens mij een grotere sproeier gestoken waardoor mijn brommer sneller ging.

Krijg ik een rijverbod? Zullen ze mijn uitlaat er gewoon afhalen? In welke staat krijg ik mijn brommer uiteindelijk terug?

Mvg Alex
 
Advertisement - register to remove this

Hier staat duidelijk wat je te wachten staat.
https://www.politie.be/5415/vragen/fietsen-en-bromfietsen/waarom-je-je-bromfiets-niet-mag-opdrijven

Als je het stukje goed leest kunnen ze je pakken op 5 feiten, waarvan in jouw geval minstens 4 zeker van toepassing zijn, dus dit kan een dure grap worden en afhankelijk van de voorafgaande feiten en gebeurtenissen bijvoorbeeld vluchtmisdrijf, het veroorzaken van een ongeval, door het rode licht rijden, belediging van ambtenaar in functie etc, etc... kan deze boete nog hoger oplopen.


Dus binnen de 30 dagen krijg je bericht wanneer je de brommer mag ophalen.
Hier mag je dus niet meer op rijden, pas als je deze brommer ter keuring hebt aangeboden bij een erkende scooterzaak en deze hebben alles in orde gesteld, mag je er weer op rijden.

Dus bezorg je maar een andere brommer, fiets of een abonnement van "De Lijn" om die 30 dagen te overbruggen.
 
Back
Top