in begin rijd hij klote:S

tnt-rox

Well-Known Member
ik heb een scooter gekocht, en deze had een lichte warmloper gehad, dus ik had cilinder en zuiger lichtjes opgeschuurd en hij starte weer.. nu is het geval.. hij trekt in het begin niet echt lekker op.. maar rond de 20 trekt ie redelijk op tot de 90.. heeft dat dan met de cilinder te maken of gewoon met rolletjes,trekveertjes?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb PRECIES t zelfde gehad, warmloper (2 stuks achter elkaar). Hierna heb ik hem laten honen en een nieuwe zuiger in gezet, en vanaf dat moment een dip tot inderdaad de 20km/h en dan kwam hij pas op toeren (heb er verschillende topics over geopend) en maar niet weg te krijgen, ik had al hebo rode trekveren erin zitten (sterkste van hebo) en het maakte niet uit hoe ik de koppeling zette.

Tot aan afgelopen week, ik heb er een nieuwe krukas in gezet (met oog op de toekomst ;)) en met die nieuwe krukas is de dip helemaal weg, en ik kan weer wheelies maken :p

ik zeg niet dat jij je krukas moet vervangen, maar dat was bij mij de oplossing :)
 
waarschijnlijk heb je dan gewoon met het uit elkaar halen en in elkaar zetten gewoon de fout per ongeluk opgelost (iets lek of wat dan ook) , van alleen een andere krukas erin zetten word ie echt niet beter , tenzij dus de vorige krukas of lagers of keerringgen niet goed waren ..
 
Ik had serieus precies hetzelfde probleem, ook tot 90 (@ teller ;)), eerst maakt hij weinig toeren en dan ineens heel veel, toch? Het is mij niet gelukt om het op te lossen, maar iemand zei tegen mij dat het aan de afstelling liggen, heb toen de bougie ff bekeken, maar was gewoon de goede kleur, dus dat is het ook niet denk ik.
 
Racierox said:
Ik had serieus precies hetzelfde probleem, ook tot 90 (@ teller ;)), eerst maakt hij weinig toeren en dan ineens heel veel, toch? Het is mij niet gelukt om het op te lossen, maar iemand zei tegen mij dat het aan de afstelling liggen, heb toen de bougie ff bekeken, maar was gewoon de goede kleur, dus dat is het ook niet denk ik.

afstelling is ook drukveer/trekveer/rollen, niet alleen sproeier
 
Back
Top