Ik wissel van vario (Pol naar Hebo), moet ik dan ook andere rollen?

Status
Not open for further replies.

Aerox fan

Well-Known Member
Mijn polini vario is zo goed als versleten dus ik haal maar ff een van Hebo. In die polini vario had ik 4,7 gram rollen. Moet ik nu weer gaan afstellen met die van Hebo, dus andere rollen?
 
Advertisement - register to remove this

het zijn idd alletwee race vario's maar dan met een verschillend loop oppervlak/gewicht, de roller maat zal ook wel anders zijn, uiteraard moet je die hebo vario weer opnieuw gaan afstellen met andere rollen ;)
 
Aerox fan said:
Pol en Heb zijn beide racekoppelingen dus zou je zegge beetje hetzelfde niet? Waar kan je zo'n testsetje hale van polini? op www.scootparts.nl kon ik het nie vinden.

koppeling? vario bedoel je, en de gradenplaat van de hebo is een stuk zwaarder dan die van polini dus je moet lichter in je rollen. De maat van de rollen is ook anders, in de hebo gaan std morini rollen 12x17 dacht ik.
 
Stephan@Spy said:
koppeling? vario bedoel je, en de gradenplaat van de hebo is een stuk zwaarder dan die van polini dus je moet lichter in je rollen. De maat van de rollen is ook anders, in de hebo gaan std morini rollen 12x17 dacht ik.

Ja, vario's bedoel ik. Sorry. Ik weet het verschil wel hoor, ik haal ze alleen soms doorelkaar, qua woorden.
 
Waarom zou je lichter in ro rollen moeten als de gradenplaat zwaarder is? Die beweegt niet hoor.

In een HEBO vario gaan idd Morini rolletjees, dus je zult zowieso andere rolletjes moeten halen. En je moet je scooter alllllllllltijd opnieuw afstellen als je er wat nieuws instopt.
Maar volgens mij krijg je bij HEBO-varios altijd een paar rolletjes om te testen.
 
Cipher said:
Maar volgens mij krijg je bij HEBO-varios altijd een paar rolletjes om te testen.
ja inderdaad ik kreeg er 4.1 4.9 en 5.x gram rolltjes bij, maar ik wist niet zeker of het testrollen waren :) daarom liep die qua toeren opeens slechter na een tijdje:) maar dat weet ik nu dus wel...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top