Als ik voor pia als basis bijvoorbeeld een hpi grondplaat gebruik en deze zo aanpas zodat de pickup sensor er op past.
en dan een busje draai zodat er een rotor om de as gemonteerd kan worden.
Dan heb ik toch alleen nog een passende rotor nodig ?
Ik zie dat er universele rotors tekoop zijn en een losse voor minarelli. Hoe werken deze rotors? want ik zie bij die universele allemaal rare vormpjes.
Die minarelli sensor lijkt me zo ontworpen zodat er 1 puntje langs de pickup sensor gaat en een sleufje er in om de boel in balans te houden oid?
Past deze niet heel toevallig ook over een pia as?
Wat bedoel je met een lichtgewicht accu?dat klopt.
De lichtgewicht accus raden we niet aan .
Is het niet zo dat omdat er zo weinig massa op de krukas is dat de koppel onderin veel hoger zal zijn als bij een andere rotor?
Aangezien er mensen zijn die een verzwaringsplaat aanbrengen op de rotor om de koppel onderin wat de verminderen, om zo wheelspin te verminderen?
Wat bedoel je met een lichtgewicht accu?
.
Heb je te veel koppel onderin, dan verminder je daar gewoon de vervroeging.
daar rijden de meeste sprinters mee. Als hij bijna leeg is gaat je pompje ook langzamer pompen. Met andere woorden, geen accu die de spanning vasthoud totdat hij echt leeg is.Met een massa van +/- 560 gram biedt deze accu een aanzienlijke besparing van +/- 1 kg t.o.v. de gangbare scooteraccu. Meest gunstige kg/Ah verhouding. Zeer geschikt voor het voeden van o.a. een Bosch elektrische waterpomp. (2 draaiuren op een volle accu).
[ir]http://www.js-tuning.nl/product_image.php?img=images/17%20accu.JPG[/ir]
Als de accu de spanning vast houdt hebt je dus zolang er lading in de accu zit de maximale vonkspanning.
Heb je wel eens goed naar mijn grondplaat gekeken, zo ja dan weet je dat ik een bestaande grondplaat na aanpassingen heb laten maken.
De universele rotors hebben verschillende diameters, het mooiste is dus dat je een rotor neemt en aan de hand daarvan je pick up plaatst op de grondplaat.
Je kunt bijvoorbeeld een bestaande hpi grondplaat gebruiken, het enigste wat je hoeft te maken is 2 sleuvjes voor de pick up.
Zo kun je de grondplaat zowel voor je hpi als voor je ignitech gebruiken
De rotor werkt als volgt:
Zodra het opstaande randje voorbij de pick up is geeft de pick up een signaal aan de ontstekingsbox, die geeft dan het ontstekingstijdtip door aan de bobine.
Het enigste wat je aan de universele rotors moet veranderen is de binnen diameter zodat hij past op je krukas.
Vervolgens maak je een bus zodat de rotor vastzit.
@ Tom,
Klopt emot verkoopt ze ook, hij is volgens mij de grondlegger met de ignitech ontstekingen in nederland.
Hij leverd ze voornamelijk aan classic racers.
Erg mooie zaak heeft hij, ligt ook heel veel ander mooi spul