Ideeën om te verwijderen?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Heel basaal maar wilde net mijn olie laten afdruipen maar de kop van de olie plug is gewoon rond. Ik krijg hem er niet af.

Zelfs met luchtsleutel komt er geen beweging in.

Ik dacht zelf om er een inkeping in te slijpen en zo proberen.

De olie plug mag stuk want ik heb er nog een liggen.

Misschien iemand een beter idee?

Gr.

Zie foto
 

Attachments

  • img_1584651157826.jpg
    img_1584651157826.jpg
    165.2 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Met een goed scherp bijteltje of centerpunt, eerst een groef of punt slaan, dan beetje naar links (de kant op hoe je hem los draait) flink op tikken met een hamer, zo heb ik veel bouten en dergelijke los gekregen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, is wat laat om nu langs te komen om voor te doen.:D
 
Last edited:
Dank jullie mannen ik ga het een en ander proberen morgen. Is nu te laat.

@Harrr welke bout zo er dan nog meer in zitten? En waar precies? Ik dacht dat deze alleen 1 plug "17" had.

@Buldog ik snap wat je bedoeld. :)

@gcs100 die tang heb ik niet. Maar heb wel een degelijke waterpomp tang.

Ik post morgen wel of het gelukt is.

Fijne avond!
 
Hoi,

Heel basaal maar wilde net mijn olie laten afdruipen maar de kop van de olie plug is gewoon rond. Ik krijg hem er niet af.

Zelfs met luchtsleutel komt er geen beweging in.

Ik dacht zelf om er een inkeping in te slijpen en zo proberen.

De olie plug mag stuk want ik heb er nog een liggen.

Misschien iemand een beter idee?

Gr.

Zie foto
Manuel die griptang werkt, maar ook Harry zijn idee heb ik toe moeten passen.
Op kleinere bouten werkt een griptang, zo heb ik mijn boutjes vd carterkap plat gedrukt en los gekregen, dop 8!

Maar idd zit er een backup aftap plek.
Ook door mij gebruikt.
 
@Buldog en @Harrr ,schitterende tekening en super hulp! Echt!

Ik wist hier het bestaan niet eens van. Heb die ook los gedraaid. Ik dacht alleen die plug en klaar.

De normale plug heb ik ook weten te verwijderen met een waterpomp tang. Wel met 2 man.

Hartelijk dank mannen!!!

Gr
 
Ik heb net ook de olie ververst.
Wanneer je de bout aan de zijkant gebruikt gaat ie echt helemaal leeg. wel de brommer een klein beetje gekanteld.
Toch had ik de filter er ook nog even uitgehaald en nagekeken, daar kwam geen olie meer uit.
 
Ik heb net ook de olie ververst.
Wanneer je de bout aan de zijkant gebruikt gaat ie echt helemaal leeg. wel de brommer een klein beetje gekanteld.
Toch had ik de filter er ook nog even uitgehaald en nagekeken, daar kwam geen olie meer uit.

Ja ik heb ze beide verwijderd en staat leeg te lopen.

Ik zag wel op het filtertje wat hard gruis zitten. Ik hoop niet dat er iets is gebeurd omdat de brommer steeds weinig vermogen blijft houden.

Zodra die weer rijd, rij ik een rondje en dan gaan kijken. Zat wel een nieuwe zuiger en cilinder in. Inrijschraapsels?
Uiteindelijk zit er nu een 72cc van mazoly in met bijhorende zuiger.

Ik blijf klooien met het terug gelopen vermogen. Bij 50cc en 70cc. Ik hou hem met een beetje kracht tegen, op volgas. Hmm :(
 
Nou ik had hem even lopen, uitgezet en daarna niets meer.

Timing is goed anders had die niet gestart.

Witte rook blijft. Ook lijkt de vliegwiel niet lekker doorlopen tot aan het einde van de accu. Staat nu op te laden maar had toch 14,3V spanning.!?
 
Schraapsel lijkt me niet echt een vorm van inrij-slijtage, schraapsel betekent dat er iets niet pluis is of is geweest en aangezien de scooter van een vorige eigenaar is geweest en de olie wellicht nog niet vervangen is geweest, hoeft dit niet te betekenen dat dit schraapsel afkomstig is van huidige setup.
 
Schraapsel lijkt me niet echt een vorm van inrij-slijtage, schraapsel betekent dat er iets niet pluis is of is geweest en aangezien de scooter van een vorige eigenaar is geweest en de olie wellicht nog niet vervangen is geweest, hoeft dit niet te betekenen dat dit schraapsel afkomstig is van huidige setup.

Ok. Maar nu zit ik nog steeds met het starten dat niet wil, witte rook nog steeds, en vermogen blijft minimaal. Pfff...

EDIT: bestaat uitleesapparatuur voor een rieju gy6??
 
Last edited:
Heb hem alweer aan de praat gekregen.:) word steeds makkelijker. ;) Maar van die witte rook kom ik nog nog niet af.

Er zat wel een luchtbel in het slangetje die van de vacuümkraan tot het benzinefilter.

Maar de vacuüm is goed. Getest! Misschien kan die witte rook ook van nieuwigheid zijn want de cilinder is nog geen half uur oud. 72cc
of het was de olie die ik gebruikt had om de boel voor montage in te smeren van onder andere de zuiger en wand.

Had eerst een 70cc van naraku maar daar had ik geen zuigerveren meer van. Was ook al een jaar oud. Apart zijn ze ook moeilijk te krijgen via internet. Ik had een setje besteld maar die pasten niet.

Dus dan maar die 72cc ingebouwd. Daar had ik alles van. Maar dat terzijde ik geef het even de tijd.

Alle zuigerveren inclusief olieschraapveer zijn allen goed geplaatst.
 
Back
Top