Ice voorvork...

polininrg

(--Nrg-Mc2--)
Hallo,

Heb ff een snel vraagje, past een gilera ice voorvork zonder ( al te veel )
aanpassingen op een gilera runner frame?

Alvast bedankt

Groeten Kenny
 
Advertisement - register to remove this

Lorenzo said:
Waarschijnlijk moet je iets van je frame afslijpen, waar je voorvork doorheen komt..
Bij mij moest die buis 30cm zijn om ice vork te passen @ Nrg.

Ja volgens mij ook :)
Je stuurstang is dunner dan die van een NRG waardoor het niet strak in je frame past :)
Als je iemand kent die makkelijk zo bus voor je kan draaien kan je het doen, zo niet is het een hels karwei volgens mij :)
 
Ok, Bedankt hier heb ik wat aan.

als dat het enigste moeilijke is je frame afslijpen en een buis draaien dan haal ik volgende week wel de voorvork op, als het nuttig is zal k wel ff een paar foto's er van maken :)

Thnx...
 
Simpel gezegt je balhoofd cup moet enkele 'cm's' lager zitten om een ice voorvork in een runner te plaatsen, En dan het liefst een ice balhoofd cup.


Succes

Edit: heb voor jouw een goedkoop ice voorvorkje liggen + ice balhoofdcup pm me bij interesse
 
Matthew. said:
Simpel gezegt je balhoofd cup moet enkele 'cm's' lager zitten om een ice voorvork in een runner te plaatsen, En dan het liefst een ice balhoofd cup.


Succes

Edit: heb voor jouw een goedkoop ice voorvorkje liggen + ice balhoofdcup pm me bij interesse


Dus geen bus draaien ?
 
Mechanic said:
Volgens mij heeft een Runner vork geen losse voorpoten (upside down vork) dus dan kun je de poten ook niet loshalen :)

Precies ;) Alle runner, NRG, NTT poten enzo zijn up side down vorken... Ze kunnen wel uit elkaar maardaarna kan je er niet veel meer mee ;)
 
Minco said:
Jawel ;) Ook nog omdat de stuurstand, de stang waar je je stuur op bevestigt dus, dunner is dan die van je runner :)


Kheb vandaag een ice voorvork gekocht en zag geen tot weinig verschil met 1 van een runner, stuurstang is hetzelfde mn racestuur viel zo over te zetten.

moet alleen nog op mn frame w8n want die ligt nog bij de straler :(
 
polininrg said:
Kheb vandaag een ice voorvork gekocht en zag geen tot weinig verschil met 1 van een runner, stuurstang is hetzelfde mn racestuur viel zo over te zetten.

moet alleen nog op mn frame w8n want die ligt nog bij de straler :(

Nou dan zou je flink mazzel hebben, want dat scheelt je veel werk :)
Post ff foto's vant geheel straks :D
 
polininrg said:
ff een foto van beide voorvorken, de stang waar het wiel door vast gemaakt word moet ik nog wel een andere voor hebben en meoten een paar bussen tussen maar voor de rest kwam ik geen andere verschillen tegen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TALHEPXY

Stangen van de voorvorken zelf zijn allebij even lang, even dik, zelfde schroefdraad...

Heb je dat opgemeten of is deze uitspraak gebaseeerd op alleen kijken?
Ik ben namelijk ook wel nieuwgierig;)
 
om met een Ice voorvork te rijden moet je ook met Ice velgen rijden en Ice remklauw anders gaat het niet werken ben ik al achter gekomen.
Ik heb overigens zelf al even een normale pia voorvork en die van een ice gecontroleerd en de stang vanaf balhoofd is 43cm, omtrek van de stang is 10,2cm en de tussenruimte tussen de 2 poten is bij de ice: 18,5cm en bij een pia voorvork 17,5cm.

Kortom als je met je eigen velgen wil gaan rijden zit daar een knelpunt en kan je er wel busjes tussen zetten..vervolgens moet je dan maar eens gaan denken aan je remschijf en klauw;)

Suc6 ik heb al een andere oplossing inmiddels.
 
Back
Top