hydraulische voorvork @zenith?

snorpowerrrr

zenith98
hey allemaal, ik heb van mijn zenith snor een brom scooter gemaakt. setup;
dr70
ixil terugloop (binnekort laser x-pro)
8gr rolletjes
helaas nog 12mm teur.
maarja das verder onbelangrijk. op mn scoot heb ik trommelrem voor. en met 95@autoteller is dat waarschijnlijk niet heel verstandig:p. op een orginele brom zenith zit een hydraulische voorvork met schijfremmen. en nu vroeg ik mij af of dat heel moeilijk is om op mijn zenith te maken. en wat ik dan eventueel zou moeten aanpassen.
hoop dat iemand me kan helpen.
bvd mzzl
 
Advertisement - register to remove this

ik heb van een zenith snor een brom gemaakt. dit door de vertanding aan te passen. andere cil (dr70) andere uitlaat(ixil). nu rijd ie dus gewoon als een brom, is verzekerd als een brom. enige verschil met een echte bromzenith is dat deze trommelremmen voor heeft. ik wil dus voor een hydraulische vering. dus andere voorvork (met schijfrem) dan heb ik dus net als een bromzenith schijfrem voor en trommelrem achter. alleen mijn vraag is dus wat ik moet aan passen. snappu?

@newbie123: jah ik heb dus nu nog trommelremmen voor en achter.
 
Om te beginnen ...

Je Peugeot kan geen 95 lopen ( moest er gewoon ff uit )
* Standaart CDI stopt bij 80 km per uur (9600 toeren per minuut)
* 12mm carb red je 70 autoteller en verder kan je het shaken vriend :p

en het past btw :)
 
stinozaandam said:
Om te beginnen ...

Je Peugeot kan geen 95 lopen ( moest er gewoon ff uit )
* Standaart CDI stopt bij 80 km per uur (9600 toeren per minuut)
* 12mm carb red je 70 autoteller en verder kan je het shaken vriend :p

en het past btw :)

zeker kan een peugeot 95 lopen :(
standaard cdi is niet begrensd :(
12mm carb kun je wel 120 mee als je wilt VRIEND! :(

zoals ik al in een ander topic zei : je hebt er geen verstand van dus reageer dan niet zo dom :(

een zenith brom heeft niet altijd schijfrem , geloof alleen de zenith luxe.
die vork etc kun je gewoon overzetten incl remsysteem:)
alleen kan ik je wel vertellen dat zenith geen hydraulische vorken heeft , het lijkt er wel op maar is gewoon met busjes en vet.
 
stinozaandam said:
Om te beginnen ...

Je Peugeot kan geen 95 lopen ( moest er gewoon ff uit )
* Standaart CDI stopt bij 80 km per uur (9600 toeren per minuut)
* 12mm carb red je 70 autoteller en verder kan je het shaken vriend :p

en het past btw :)

toch jammer dat dit soort mensen het niveau van het forum omlaag halen:|
95 red je dus écht wel;) maar dat heeft melf je al duidelijk gemaakt.

die voorvorken kan je zo overzetten, zonder aanpassingen.
ikzelf ben ook bezig met een zenith. heb nu een sf monoarm liggen.. en zelfs die heeft de zelfde diameter als de gewone voorvork (ding stelt ook niets voor trouwens :| idd 2 dunne, ingevette buisjes)
 
offtopic : als er een goede schokbreker in de SF zou zitten std was de vork wel goed geweest , alleen bij een ongeluk is het niet zo prettig (duur) als alle assen en armen en dan ook nog de vork zelf dubbel liggen :p

weet btw niet of de km teller dan nog gelijk is (aandrijver en kabel)als je een zentih luxe vork erin zet
 
weet btw niet of de km teller dan nog gelijk is (aandrijver en kabel)als je een zentih luxe vork erin zet[/QUOTE]


Nee want zenith luxe km kabel is 5cm langer(spreek uit ervaring helaas)
 
ik las die eerste reply, maar als je het niet gelooft ben altijd in voor een sprintje. kom maar op. wedden dat mn zenith de 90+haalt. ga op mn teller tot het knipperlicht lichtje, teller loopt tot de 90 en wijzertje gaat dus stuk verder zo'n 110/115@teller. dus rekenmaar dat ik die 95 op autoteller haal. en waarom zou dat niet kunnen met 12mm. mrja melf en xs-racer hebben je het al duidelijk gemaakt.
maar die voorvork van een zenith brom is dus niet zo erg verschillend dan met die van een snor? is natuurlijk veel makkelijker als ik gewoon met deze voorvork kan blijven rijden. maar ik vond het beetje griezelig (ben wel altijd voorzichtig met hobbels op de weg e.d.) het schud zo:p. mrja zal de snelheid wel zijn:D:D:D.
thnx voor de hulp
 
als je het écht zeker wilt weten, even de diameter van de stuurpen opmeten.
Want meten=weten:!<]

dit stuk dus:p
picserver.jpeg


btw.. zijn NIET mijn schoenen! 8P:L
 
je kan idd je voorvork overzetten etc..

maar ivm snor >> brom kan officieel niet.. je frame is gewoon als snor geregistreerd + dat je nog eens een boete kan krijgen voor valsheid in geschriften. (Jammer, maar helaas). Verzekeren als brom is niet voldoende...
 
komt zelden voor Razma dat ze zover gaan kijken.. maar als je een GOED chaggerijnige agent hebt, en je zit over de 2.0kw ofzo en scooter wordt meegenomen voor technisch controle, dan KUNNEN ze je idd daarop pakken.
meestal is het goed genoeg, als jij gewoon met gele stickers rijd, een helmpje op hebt en een Brom-verzekering afgesloten hebt.
 
Back
Top