Huls in drukveer

Thomas

Senior Member
Ik las ergens dat je deze huls:

1028570997-drukveer.jpg


eruit kan laten, of dient die nog ergens voor?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Area member
hoeft toch niet? ik had het er ook niet in en ging gewoon goed!

Dan laat je m eruit ejz, zelf weten, als je de werking leest, zie je ws wel in dat het best handig is om hem trug te doen...

Op lange termijn zonder zown busje rijden zal wel gevolgen hebben lijkt mij ejz....|(
 
zit ie aan de koppeling kant of aan de poelie kant? want als ie aan de koppeling kant zit dan kan je hem weglaten maar aan die andere kant niet weglaten.
 
Ik denk dat je een soort van rgin bedoelde die je weg kon laten: Dit was enkel bij Piaggio-Peugeot-Honda. Bij Mineralli zijn de drukveren wat dunner in diameter, die hebben die ring wel nodig tegen het verschuiven in de koopeling.

Greetzz DAW
 
Nee, allemaal even opletten, deze bus bestaat uit twee delen (op mina.) als je drukveer moeilijk schuift over de huls kan je er dus eentje weglaten, beweegt 't net allemaal weer ff soepeler.

Helemaal weglaten is een no-go want dan schieten de spie-tjes die je achterpoulie geleiden eruit en dan rijdt je scoot helemaal niet meer. Daarnaast zit je hele poulie dan onder het vet, en vet + variomatic = niet werken.

Greetz,

FastForward
 
Originally posted by FastForward
Nee, allemaal even opletten, deze bus bestaat uit twee delen (op mina.) als je drukveer moeilijk schuift over de huls kan je er dus eentje weglaten, beweegt 't net allemaal weer ff soepeler.

Helemaal weglaten is een no-go want dan schieten de spie-tjes die je achterpoulie geleiden eruit en dan rijdt je scoot helemaal niet meer. Daarnaast zit je hele poulie dan onder het vet, en vet + variomatic = niet werken.

Greetz,

FastForward

de (ff denken hoor:rolleyes: ) DRIE minarellies die ik tot nu toe heb gehad hebben geen van alles zo'n ring gehad in de koppeling.en toch rijden ze alle 3 nog probleemloos rond:D

bij me nrg is dat ding er btw ookal uit gehaald
:P
 
Kan er gewoon uit, zorgt er alleen maar voor dat die kan gaan schokken....Er zit een soort dubbele huls op en 1 kan eraf en de andere houd, zoals al gezegd werd, de spietjes van de poulie in de banen.....
 
OH! Er zitten 2 bussen bij sommige. Aha, bij al mijn Mina blokjes (beide origineel) zat er alleen 1 aan de poulie kant, en nooit bij de koppelingskant. Dit zie ik nu voor het eerst. Naja die ene kan dus wel weg dan.
 
Originally posted by DAW
Ik denk dat je een soort van rgin bedoelde die je weg kon laten: Dit was enkel bij Piaggio-Peugeot-Honda. Bij Mineralli zijn de drukveren wat dunner in diameter, die hebben die ring wel nodig tegen het verschuiven in de koopeling.

Greetzz DAW
Volgens mij stond in het boekje van mn multivar dat ie er juist uit MOEST. Maar ik weet niet meer waar dat boek ligt dus ik kan het niet terugzoeken.
 
Okay, eigenwijs, kijk dan even mee (zie plaatje). De drukveer (3) schuift over de huls (2) en deze huls (3) schuift over secundaire achterpoulie (15). De huls sluit de spie-en (13) op die ervoor zorgen dat de secundaire achterpoulie (15) daarover kan schuiven. Haal je nu de huls (3) weg dan vallen de spie-en (13) eruit zodat je hele achterpoulie niet meer werkt. En het vet dat gebruikt wordt om het boeltje te smeren (opgesloten tussen de keerringen 16) zit dan overal.

123.gif


Greetz,

FastForward
 
ok, dan doe ik de huls wel aan de onderkant, maar moet ik het tussen de poelie en de huls dan nog invetten ofzo?

En is dit plaatje van een paggio blok?

maarre ik weet nu nog steeds niet wat ik nou moet doen, de ene zeg dat ie er makkelijk uit kan, en de ander zegt dan weer dat ie er juist in moet blijven zitten 8P
 
Thomas,

Aan je foto te zien is dat een extra huls, die kan je weglaten als je wilt, heeft alleen geen effect, de drukveer schuift nu over je koppeling bij het verdraaien ipv. in de bus. En ja, die exploded view is van een mina.

Greetz,

FastForward
 
Back
Top