Hulp voor beginner

amh

New Member
Hallo, ik haal binnenkort mijn rijbewijs AM maar heb nog een vraag over iets wat ik niet zo goed begrijp, als de maximum CC 50 is, gaat dat niet sneller dan de maximale snelheid toegestaan of heb ik het fout? Hoe zou dat dan gaan
 
Advertisement - register to remove this

Ja een 50cc kan sneller dan de toegestaande (wettelijke) snelheid
Dit heet een begrenzing
Een begrenzing kan mechanisch of elektronisch zijn, deze worden altijd toegepast
Zou u mij misschien verder kunnen inlichten? Is het nou toegestaan of wordt het snelheid gelimiteert tot hoeveel je mag of wat? Dankuwel voor uw reactie
 
Wettelijk is de cilinderinhoud tot 49.9cc toegestaan, daarboven wordt het gezien als een motor

De snelheid kent twee varianten
Het blauwe kenteken maximaal 25kmh, en met correcties mag je maximaal 34kmh rijden
Het gele plaatje mag je maximaal 45 km en met de correcties 54 rijden

De correcties houd in een foutmarge van de fabrikant en de meetapparatuur (en dacht nog een aantal factoren)

Wordt er niet voldaan aan de snelheid, dan volgt in Nederland een wok-melding
 
Wettelijk is de cilinderinhoud tot 49.9cc toegestaan, daarboven wordt het gezien als een motor

De snelheid kent twee varianten
Het blauwe kenteken maximaal 25kmh, en met correcties mag je maximaal 34kmh rijden
Het gele plaatje mag je maximaal 45 km en met de correcties 54 rijden

De correcties houd in een foutmarge van de fabrikant en de meetapparatuur (en dacht nog een aantal factoren)

Wordt er niet voldaan aan de snelheid, dan volgt in Nederland een wok-melding
Is het echt 49,9? voor wat zo precies, en dankuwel voor uw hulp, wat zou u aanraden voor iemand dat relatief goedkoop is (1200-1500) snel gaat maar wel dat het gewoon legaal is.
 
Over het algemeen zou je dan moeten gaan voor een 4 takt en dan een geel kenteken

Wil je "iets" zuiniger rijden, dan moet je voor een euro 4 of 5 scooter gaan (bj vanaf 2019)
Let op, mocht er iets kapot gaan dan kan het vrij duur worden...

Wil je nog iets makkelijk zelf willen doen, dan moet je voor een euro 2 of 3 gaan (bj tot 2019 ongeveer)

Welk merk.... ehhh de bekende vespa look scooters roesten onder je hol vandaan (zoals la souris)
Wel goedkoop in onderdelen

Een stuk betere kwaliteit zijn de kymco's en sym
Ook goedkoop in onderdelen

Nog beter zijn de originele vespa en piaggios
Kan erg duur zijn in onderdelen
 
Back
Top