het beste is dan gewoon om het blok los te pakken , en bij het begin beginnen.
dus , allees eraf behalve de kurkas eruit , dan ga je kijken of de lagers en keerringen goed zijn , kijken of de speling op je drijfstang goed is en het naaldlager controleren.
als dit dan goed is ga je de cilinder controleren op beschadigingen of slijtage (meten met een micrometer), dan zet je de cilinder en kop erop (met goeie pakkingen) en zet je de squish op 0,7.
dan als dat o.k. is ga je het membraan nakijken op openstaan en/of beschadigingen en/of scheuren oid , dan zet je dit erop met goeie pakkingen en kijk het spruitstuk ook na op beschadigingen en/of scheuren.
dan ga je heen en zet het variogedeelte gewoon in elkaar (daar zit het niet in)
dan ga je de ontstekingskant netjes in elkaar zetten , spie controleren vliewiel , dan die er goed op zetten.
dan zet je de rest eraan , met nieuwe bougie en bougiedop.
dan de carburateur , haal m helemaal uit elkaar en blaas m met lucht uit een compressor door ,ook alle sproeiers , choke eruit , gasschuif eruit etc etc. alles dus.
dan zet je de carburateur in elkaar met een vrij grote sproeirer ,naald in het midden en luchtstelschroef op 1,5 , als je de vlotterbak erop hebt controleer dan of de vlotter wel los zit , even schudden , dan moet je m horen.
verder zet je er dan het std filter op zonder prop , en probeer het eens met een sproeier zo rond de 90/96
als ie dan in elkaar zit moet je er minstens op kunnen rijden , en langer , alleen dan kan de sproeier afstelling nog wat anders maar moet je er zeker mee weg kunnen.
of er moet alsnog iets kapot zijn zoals bobine oid..
als je dit doet ben je in een morgen klaar..