hulp nodig

SliderBoyd

slider!!
ik heb een slider met de volgende setup:
mhr70 gianelli shot
19mm dellorto
carbonnen membraanplaatjes
top racing vario
hebo verstelbare koppeling

als ik hem aantrap rijd hij heel goed tot aan het aan eind van de weg zegmaar..
dan rijd ik weer terug en dan loopt die heel beroerd, hij rijd dan net of die teveel benzine krijgt en soms ploft die, hij wil dan niet harder als 40

ik heb al van alles geprobeerd(sproeiers,bougies enz. en snap dr echt niks meer van
 
Advertisement - register to remove this

SliderBoyd said:
oke als je zo goed weet wat het is .. zeg het dan!
want aan deze antwoorden van jou heb ik ook niks

snap dat het frustrerend is dat jij je scooter niet lekker lopend krijgt, maar mensen die hier replyen proberen je ook alleen maar te helpen.
Als je zo reageerd als hierboven is men denk ik alleen maar minder geneigd om je te helpen.

maargoed,

zou je misschien eerst een onsteking kunnen lenen van iemand en daar mee testen, zodat je kan kijken of het wel echt de ontsteking is die kapot is.
 
SliderBoyd said:
oke als je zo goed weet wat het is .. zeg het dan!
want aan deze antwoorden van jou heb ik ook niks

het probleem is gewoon dat je een scooter niet op afstand kunt repareren , als je een scooter zelf wilt repareren maar er niet uit komt betekent dat gewoon dat je niet voldoende ervan weet.

op dit forum kunnen mensen je ideeen geven over wat er eventueel mis kan zijn , maar online brommers repareren wil niet , dit omdat je de daadwerkelijke scooter niet aan het maken bent , ofwel niet mee bezig bent. dan pas kun je echt horen , zien en voelen wat de scooter doet , het is nu giswerk.

het enigste wat wij hier dus doen is veelvoorkomende problemen aan jou doorgeven , of een indicatie over wat het zou KUNNEN zijn...

maar vooralsnog moet je weten wat je doet..

ik blijf er gewoon bij dat er gewoon wat met de afstelling mis is of ergens iets niet goed in elkaar...
 
ik heb al heel wat sproeiers geprobeerd, en zelfs een andere carb.
dit hielp allemaal niks..
ik heb alles al van het blok af gehad (cil. membraan, uitlaat enz..)
om te kijken of er wat fout zat, was ook niet het geval.
het enigste wat het volgens mij nog kan zijn is of de pakking tussen de carters is lek, of de zuigerveer is versleten maar dit lijkt me ook sterk omdat de cilinder bijna nieuw is.
 
het beste is dan gewoon om het blok los te pakken , en bij het begin beginnen.

dus , allees eraf behalve de kurkas eruit , dan ga je kijken of de lagers en keerringen goed zijn , kijken of de speling op je drijfstang goed is en het naaldlager controleren.
als dit dan goed is ga je de cilinder controleren op beschadigingen of slijtage (meten met een micrometer), dan zet je de cilinder en kop erop (met goeie pakkingen) en zet je de squish op 0,7.

dan als dat o.k. is ga je het membraan nakijken op openstaan en/of beschadigingen en/of scheuren oid , dan zet je dit erop met goeie pakkingen en kijk het spruitstuk ook na op beschadigingen en/of scheuren.

dan ga je heen en zet het variogedeelte gewoon in elkaar (daar zit het niet in)

dan ga je de ontstekingskant netjes in elkaar zetten , spie controleren vliewiel , dan die er goed op zetten.

dan zet je de rest eraan , met nieuwe bougie en bougiedop.

dan de carburateur , haal m helemaal uit elkaar en blaas m met lucht uit een compressor door ,ook alle sproeiers , choke eruit , gasschuif eruit etc etc. alles dus.

dan zet je de carburateur in elkaar met een vrij grote sproeirer ,naald in het midden en luchtstelschroef op 1,5 , als je de vlotterbak erop hebt controleer dan of de vlotter wel los zit , even schudden , dan moet je m horen.

verder zet je er dan het std filter op zonder prop , en probeer het eens met een sproeier zo rond de 90/96

als ie dan in elkaar zit moet je er minstens op kunnen rijden , en langer , alleen dan kan de sproeier afstelling nog wat anders maar moet je er zeker mee weg kunnen.

of er moet alsnog iets kapot zijn zoals bobine oid..

als je dit doet ben je in een morgen klaar..
 
ik heb mn std cilinder er ff op gezet.. nu loopt die goed (na even afstellen)
ik denk dat mn zuigerveer versleten is, ik zal binnenkort ff een nieuwe halen en dan kijken of die goed is.
alvast bedankt iedereen;)
 
Back
Top