Hulp nodig met mijn SR (Zwolle)

Flamegrilled

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje ( jaar of 3 ) een Aprilia SR 50 LC met morini blok.
Echter heeft hij nooit echt top gelopen.

Na een keer de zuiger rubbers te hebben laten vervangen liep die een tijdje beter, maar is nu weer bar slecht..

Koud loopt ie prima, maar al heel snel komt hij steeds slechter op toeren en heb ik nauwelijks vermogen.

Na jaren forums en te hebben afgezocht ed oplossingen te hebben geprobeerd ben ik het een beetje zat..

Nu vroeg ik me af of er misschien iemand in of rond Zwolle is met verstand van scooters die eens wil kijken/rijden/mee wilt denken, uiteraard tegen betaling.

De plaatselijke scooter boeren willen er eigenlijk niet aan beginnen...

Groetjes,
Een radeloze SR fanaat
 
Advertisement - register to remove this

is het een injectie model?
zo ja die dingen zijn nou eenmaal niet zo goed
naar mijn ervaring is een ditech een van de meest waardeloze dingen als het fout gaat
weinig onderdelen voor te krijgen en een elektronisch drama.

als je een radeloze SR fanaat bent zou ik je 100% aanbevelen om er een te kopen met een minarelli of piaggio blok
bespaard heel veel moeite en ze zijn nou eenmaal veel beter dan morini

ik zou er geen moeite meer in steken een morini blok is gewoon wat minder en zeker als het een ditech is niet aan beginnen
 
Het is geen ditech gelukkig, en de cilinder is vervangen toen ik hem kocht. (Airsal)

Ik snap je, maar ik heb dr best wat geld in gestopt..
Ik wil gewoon weten wat er precies mis is voordat ik beslis wat ik ermee doe.

Misschien is het toch wel iets heel stoms en kleins
 
Als hij koud prima loopt, maar wam niet meer, kan het een kwestie van afstellen zijn.
Wat voor geluid maakt hij als hij warm is en je vanuit stationair het gas open gooit? Iets van "bwwwoaaaaap"?
Draai de bougie er eens uit en plaats een foto, of omschrijf de kleur, van de elektrode.

Morini is niet per definitie slechter dan Mina of Piaggio. Je kan er minder uithalen als je gaat tunen, maar voor normaal gebruik merk je het verschil echt niet.
 
Die bougie ziet er niet best uit. Zijn er nou stukjes uit de isolatorneus, of zit er zoveel meuk op?
Meng je zelf olie bij de benzine? Hoeveel?
 
Nee, olie gaat gewoon in het daarvoor bestemde reservoir. Bougie is nog weinig mee gereden eigenlijk. Ook bij bougiegat lijkt redelijk snel olie oid te komen

Cilinder lijkt snel warm te worden op de tast, heeft geen temperatuur meter aansluiting geloof ik dus metertje op stuur werkt niet.

Radiator word wel warm dus stroomt kvs door.
 
dat is een redelijk nieuwe bougie? misschien toch zelf mengen of uit de mengsmering pomp halen. of er lekt motorlie langs je keerring
 
Wat bedoel je dat bij het bougiegat olie lijkt te komen? Lekt dat langs de bougie naar buiten? Dan moet hij wat strakker aangedraaid worden.
Dat het zaakje daar snel warm aanvoelt kan kloppen.

Voor een bougie waar weinig mee gereden is ziet hij er niet best uit. Welke warmtegraad is het? Heb je nog een nieuwe die je kunt proberen?
 
Dag allen,

Graag wil ik jullie nog even bedanken voor het meedenken!

Ondertussen loopt de scooter een stuk beter, hij liep slecht door een combinatie van te zware rolletjes én te veel lucht.

Zal dr binnenkort ook nog even een nieuwe bougie in draaien :)

Dank jullie wel!


*slotje* :)
 
Back
Top