HPI rotor uitboren

CrazyTanker

Well-Known Member
beste mensen,

bij mijn hpi rotor zijn in allebij de schroefdraden van de waterpomp menemer een imbus afgebroken.
ik had hier imbussen in gedaan vanwege begin draad kapot.
ik had deze precies met rubbers op de juiste plek gezet maar tog afgebroken.

kan ik deze uitboren en tappen of zal dat nooit meer sterk genoeg zijn om een waterpomp aan te draaien?
het gaat om een hpi 06 minarelli

ook kan ik mijn rotor er nu niet meer afhalen vanwege dat die schroefdraden onbruikbaar zijn. een amnier om hem er af te halen ?


mvg,
Nigel
 
Advertisement - register to remove this

heb je in plaats van de nokjes die er origineel op zitten imbus bouten in gezet?

zo ja kun je gewoon de oude stukken draad eruit halen , eventueel even een stukje in boren en met een linkse tap eruit draaien..
 
er zsitten inbussen in ja.
die kunnen eruit idd.
maar die zin in het midde erges afgebroken dus de eerst 0.5cm zit geen draad maar ook geen imbus, is kapot gegaan.
iemant nog suggesties? als imbusse eruit zijn iets anders wat erin kan om waterpomp aan te draaien want imbus is dus te slap.

mvg,
nigel
 
je moet eerst eens goed lezen , de oplossing heb ik je al genoemd..

verder , nieuwe rotor kopen ,zijn los te koop , het draad kun je niet zomaar even goed maken ,deze is gewoon kapot en met zo'n rotor moet je niet klooien.

verder ligt het meer aan de kwalitateit van de bout , de originele nokjes zijn stijver en breken niet zomaar af , je bent dus stevigere bouten nodig , zelfde maat maar harder.

maar beter gebruik je de originele nokken.
 
Back
Top