How To, Piaggio 4t 4v op een 2v kabelboom

Pesman

Member
Ik heb het zelf maar even onderzocht en weet nu hoe het zit. Ik heb hem onder de scooter gezet en aan de praat gekregen + een goed resultaat. ( 75 gps ) Dus hierbij maar even uitleg hoe het werkt aangezien ik er zelf zo weinig over kon vinden.

Wat ben je nodig,
4v blok compleet dus + carb
4v Bougiedop
2v ontsteking
2v CDI, liefst ontgrenst, in mijn geval een doorgezaagde gele ducati CDI.
Vliegwiel trekker M26x1, of een creatief brein :D
Standaard gereedschap, kruiskop groot en klein, kniptang misschien een griptang?
Remreiniger ( uiteraard )

2de hands 4v blok?
Olie checken! Vergeet ook niet de vertandingsolie bijlangs te gaan.


Blok


Je moet de volledige ontsteking van het 2v blok in je 4v blok bouwen. Je begint net het loshalen van de kappen rondom de cilinder van het 4v blok.
Nadat je de kap om de ontsteking los gemaakt hebt, kun je 3 bouten op de koelvin los draaien.
De moer die het huis vast houd kun je los maken door aan de aan de starterkrans kant van het blok een blokeersteutel te zetten.
Nadat je de moer heb los gekregen komt het vliegwielhuis nog niet los. Hiervoor gebruik je de vliegwiel trekker. Of bedenk je iets creatiefs. Staat genoeg op youtube :)
Als het goed is kijk je nu tegen de stator's aan. Deze zit vast met 4 scroeven waarvan 2 in de stator en 2 het beugeltje dat het kastje vast houd.
Let op! Deze schroeven kunnen behoorlijk stevig vast zitten. Belangrijk dat je goed voorbereid begint. Ik heb de griptang gebruikt om de schroeven los te krijgen.

Nu je de stator van de 4v hebt verwijderd kun je hetzelfde doen bij het 2v blok. Hierin vind je ook verschil in de statoren, namelijk heeft de 4v 3 kabels vanuit de stator, en de 2v 2kabels.
Nadat je ook de 2v hebt los gemaakt, kun je hem terug bouwen in je 4v blok. ( Het beugeltje van het kastje is breder dan die van de 4v, je kunt hem aan een kant vast maken met een schroef. En de andere kant evt met een tie rip aan de kabel.)
Gebruik ook het vliegwiel huis de 2v. Bouw hem vervolgens helemaal af.

Nu moet je bougiekabel vanuit je 4v CDI + de bougie dop. in je 2v CDI draaien. Dit moet vrij gemakkelijk gaan.

Er zit een aansluiting naast je spruitstuk, dit is je temperatuurmeter ;) Zolang je geen temperatuur meter hebt in je scooter hoef je hier niets op aan te sluiten.

Carburateur

Voordat je aan de slag gaat met hem eronder zetten. Even handig om je sproeier te checken, standaard is dit 72. Dit is voor de 2v kabelboom te klein. Ik zou zoeken rond 78-82.
Nu ben je klaar om het blok onder je frame te zetten. En kun je hem helemaal aansluiten. Uit de carburateur komt nog een extra kabel, deze kun je ergens vast binden in het frame. Die ben je niet meer nodig. De choke kun je rechtstreeks op de choke kabel van je 2v kabelboom aansluiten. De benzine slang en vacuumslang komen op dezelfde plekken als bij de 2v carburateur.
De gaskabel zou je onder meer spanning moeten zetten aangezien de hendel van de 4v carb iets anders is. Ook moet het beugeltje tussen deze 2 moeren op je gaskabel verwijderd worden. Ik heb het metaal verzwakt door hem met 2 tangen te buigen. Hierdoor kon ik hem vervolgens simpel doorknippen met een kniptang.

Vervolgens kun je hem eronder zetten en aansluiten naast de dingen die ik genoemd hebt is alles hetzelfde.

Starten

Even een kleine nacheck en je kunt starten. Als hij loopt gefeliciteerd!
Start hij niet? Belangrijkst dan is om te kijken of hij wel vonkt. Aangezien de bougie van de 4v zo bijzonder is is het handig om de bougie dop van de 4v los te draaien en die te vervangen door een van een 2v. Druk hier vervolgens de standaard CR8EB bougie in en houd hem tegen de cilinderkop aan, start het blok en kijk of er een vonk vanaf komt. Is dat niet zo ( bij mij het geval ) Controleer de onstekingstekker! De grijze en paarse kabel moet volledig in hun "slotje" zitten tot ze contact maken met de aansluiting! Vonkt hij dat nog niet ? Even het blok eronder uit halen en even opnieuw je stator bekijken. Kan zijn dat je iets ben vergeten of iets niet goed zit.

Vonkt hij wel maar start hij gewoon niet? Dan kun je gewoon het standaard riedeltje van "Motor wil niet starten" opzoeken op dit forum, dan kom je er vanzelf uit.

Veel succes!
Gr Sam
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooi, goed en overzichtelijk omschreven.

Wat ik me wel afvraag is waarom al die moeite, tenzij je 2V-blok de geest heeft gegeven en je toevallig een 4V gunstig op de kop kunt tikken of misschien wel hebt liggen.
Bovenstaand is geen kritiek, integendeel, ik vindt het altijd prachtig als mensen met passie aan hun scooter sleutelen en zich bovendien de moeite doen om dit forum nog mooier en interessanter te maken door uitgebreid verslag te doen, dank je wel!

Wat is jouw reden om dit te doen, wat zijn de voordelen en heb je iets aan vermogen gewonnen, dit omdat je de "slimheid" van de 4V hebt vervangen door een CDI?
 
Wat ik me wel afvraag is waarom al die moeite, tenzij je 2V-blok de geest heeft gegeven en je toevallig een 4V gunstig op de kop kunt tikken of misschien wel hebt liggen.
Wat is jouw reden om dit te doen, wat zijn de voordelen en heb je iets aan vermogen gewonnen, dit omdat je de "slimheid" van de 4V hebt vervangen door een CDI?
De reden was omdat ik inderdaad een 4v blok voor een mooi prijsje heb kunnen aanschaffen, ik had een piaggio liberty blok onder mijn vespa sprint. Dat was gewoon niet ideaal, mijn spatbord klapte op mijn achterwiel als ik met een iets te hoge snelheid over een drempel of zoiets ging. Ook kon niemand achterop. Daarnaast vond ik het een leuke uitdaging voor mezelf om te kijken hoever ik zelf ben met het sleutelen.

Ja het vermogen verschil, ik had een 72cc cilinder onder in piaggio liberty blok, wat al een mooie vermogen verbetering gaf. Alleen heb ik met ik nu met de 4v meer vermogen als dat ik had met het vorige 2v blok zelfs met de 72cc. De topsnelheid en acceleratie is allebei beter !
 
Ik heb het zelf maar even onderzocht en weet nu hoe het zit. Ik heb hem onder de scooter gezet en aan de praat gekregen + een goed resultaat. ( 75 gps ) Dus hierbij maar even uitleg hoe het werkt aangezien ik er zelf zo weinig over kon vinden.

Wat ben je nodig,
4v blok compleet dus + carb
4v Bougiedop
2v ontsteking
2v CDI, liefst ontgrenst, in mijn geval een doorgezaagde gele ducati CDI.
Vliegwiel trekker M26x1, of een creatief brein :D
Standaard gereedschap, kruiskop groot en klein, kniptang misschien een griptang?
Remreiniger ( uiteraard )

2de hands 4v blok?
Olie checken! Vergeet ook niet de vertandingsolie bijlangs te gaan.


Blok


Je moet de volledige ontsteking van het 2v blok in je 4v blok bouwen. Je begint net het loshalen van de kappen rondom de cilinder van het 4v blok.
Nadat je de kap om de ontsteking los gemaakt hebt, kun je 3 bouten op de koelvin los draaien.
De moer die het huis vast houd kun je los maken door aan de aan de starterkrans kant van het blok een blokeersteutel te zetten.
Nadat je de moer heb los gekregen komt het vliegwielhuis nog niet los. Hiervoor gebruik je de vliegwiel trekker. Of bedenk je iets creatiefs. Staat genoeg op youtube :)
Als het goed is kijk je nu tegen de stator's aan. Deze zit vast met 4 scroeven waarvan 2 in de stator en 2 het beugeltje dat het kastje vast houd.
Let op! Deze schroeven kunnen behoorlijk stevig vast zitten. Belangrijk dat je goed voorbereid begint. Ik heb de griptang gebruikt om de schroeven los te krijgen.

Nu je de stator van de 4v hebt verwijderd kun je hetzelfde doen bij het 2v blok. Hierin vind je ook verschil in de statoren, namelijk heeft de 4v 3 kabels vanuit de stator, en de 2v 2kabels.
Nadat je ook de 2v hebt los gemaakt, kun je hem terug bouwen in je 4v blok. ( Het beugeltje van het kastje is breder dan die van de 4v, je kunt hem aan een kant vast maken met een schroef. En de andere kant evt met een tie rip aan de kabel.)
Gebruik ook het vliegwiel huis de 2v. Bouw hem vervolgens helemaal af.

Nu moet je bougiekabel vanuit je 4v CDI + de bougie dop. in je 2v CDI draaien. Dit moet vrij gemakkelijk gaan.

Er zit een aansluiting naast je spruitstuk, dit is je temperatuurmeter ;) Zolang je geen temperatuur meter hebt in je scooter hoef je hier niets op aan te sluiten.

Carburateur

Voordat je aan de slag gaat met hem eronder zetten. Even handig om je sproeier te checken, standaard is dit 72. Dit is voor de 2v kabelboom te klein. Ik zou zoeken rond 78-82.
Nu ben je klaar om het blok onder je frame te zetten. En kun je hem helemaal aansluiten. Uit de carburateur komt nog een extra kabel, deze kun je ergens vast binden in het frame. Die ben je niet meer nodig. De choke kun je rechtstreeks op de choke kabel van je 2v kabelboom aansluiten. De benzine slang en vacuumslang komen op dezelfde plekken als bij de 2v carburateur.
De gaskabel zou je onder meer spanning moeten zetten aangezien de hendel van de 4v carb iets anders is. Ook moet het beugeltje tussen deze 2 moeren op je gaskabel verwijderd worden. Ik heb het metaal verzwakt door hem met 2 tangen te buigen. Hierdoor kon ik hem vervolgens simpel doorknippen met een kniptang.

Vervolgens kun je hem eronder zetten en aansluiten naast de dingen die ik genoemd hebt is alles hetzelfde.

Starten

Even een kleine nacheck en je kunt starten. Als hij loopt gefeliciteerd!
Start hij niet? Belangrijkst dan is om te kijken of hij wel vonkt. Aangezien de bougie van de 4v zo bijzonder is is het handig om de bougie dop van de 4v los te draaien en die te vervangen door een van een 2v. Druk hier vervolgens de standaard CR8EB bougie in en houd hem tegen de cilinderkop aan, start het blok en kijk of er een vonk vanaf komt. Is dat niet zo ( bij mij het geval ) Controleer de onstekingstekker! De grijze en paarse kabel moet volledig in hun "slotje" zitten tot ze contact maken met de aansluiting! Vonkt hij dat nog niet ? Even het blok eronder uit halen en even opnieuw je stator bekijken. Kan zijn dat je iets ben vergeten of iets niet goed zit.

Vonkt hij wel maar start hij gewoon niet? Dan kun je gewoon het standaard riedeltje van "Motor wil niet starten" opzoeken op dit forum, dan kom je er vanzelf uit.

Veel succes!
Gr Sam
hoe bedoel je onsteking trekker ?? mijn vespa vonkt namelijk nu nog niet
en welke paarse en grijze draad
want onstekingtrekker is toch gereedschap?
 
Last edited:
Ik heb het zelf maar even onderzocht en weet nu hoe het zit. Ik heb hem onder de scooter gezet en aan de praat gekregen + een goed resultaat. ( 75 gps ) Dus hierbij maar even uitleg hoe het werkt aangezien ik er zelf zo weinig over kon vinden.

Wat ben je nodig,
4v blok compleet dus + carb
4v Bougiedop
2v ontsteking
2v CDI, liefst ontgrenst, in mijn geval een doorgezaagde gele ducati CDI.
Vliegwiel trekker M26x1, of een creatief brein :D
Standaard gereedschap, kruiskop groot en klein, kniptang misschien een griptang?
Remreiniger ( uiteraard )

2de hands 4v blok?
Olie checken! Vergeet ook niet de vertandingsolie bijlangs te gaan.


Blok


Je moet de volledige ontsteking van het 2v blok in je 4v blok bouwen. Je begint net het loshalen van de kappen rondom de cilinder van het 4v blok.
Nadat je de kap om de ontsteking los gemaakt hebt, kun je 3 bouten op de koelvin los draaien.
De moer die het huis vast houd kun je los maken door aan de aan de starterkrans kant van het blok een blokeersteutel te zetten.
Nadat je de moer heb los gekregen komt het vliegwielhuis nog niet los. Hiervoor gebruik je de vliegwiel trekker. Of bedenk je iets creatiefs. Staat genoeg op youtube :)
Als het goed is kijk je nu tegen de stator's aan. Deze zit vast met 4 scroeven waarvan 2 in de stator en 2 het beugeltje dat het kastje vast houd.
Let op! Deze schroeven kunnen behoorlijk stevig vast zitten. Belangrijk dat je goed voorbereid begint. Ik heb de griptang gebruikt om de schroeven los te krijgen.

Nu je de stator van de 4v hebt verwijderd kun je hetzelfde doen bij het 2v blok. Hierin vind je ook verschil in de statoren, namelijk heeft de 4v 3 kabels vanuit de stator, en de 2v 2kabels.
Nadat je ook de 2v hebt los gemaakt, kun je hem terug bouwen in je 4v blok. ( Het beugeltje van het kastje is breder dan die van de 4v, je kunt hem aan een kant vast maken met een schroef. En de andere kant evt met een tie rip aan de kabel.)
Gebruik ook het vliegwiel huis de 2v. Bouw hem vervolgens helemaal af.

Nu moet je bougiekabel vanuit je 4v CDI + de bougie dop. in je 2v CDI draaien. Dit moet vrij gemakkelijk gaan.

Er zit een aansluiting naast je spruitstuk, dit is je temperatuurmeter ;) Zolang je geen temperatuur meter hebt in je scooter hoef je hier niets op aan te sluiten.

Carburateur

Voordat je aan de slag gaat met hem eronder zetten. Even handig om je sproeier te checken, standaard is dit 72. Dit is voor de 2v kabelboom te klein. Ik zou zoeken rond 78-82.
Nu ben je klaar om het blok onder je frame te zetten. En kun je hem helemaal aansluiten. Uit de carburateur komt nog een extra kabel, deze kun je ergens vast binden in het frame. Die ben je niet meer nodig. De choke kun je rechtstreeks op de choke kabel van je 2v kabelboom aansluiten. De benzine slang en vacuumslang komen op dezelfde plekken als bij de 2v carburateur.
De gaskabel zou je onder meer spanning moeten zetten aangezien de hendel van de 4v carb iets anders is. Ook moet het beugeltje tussen deze 2 moeren op je gaskabel verwijderd worden. Ik heb het metaal verzwakt door hem met 2 tangen te buigen. Hierdoor kon ik hem vervolgens simpel doorknippen met een kniptang.

Vervolgens kun je hem eronder zetten en aansluiten naast de dingen die ik genoemd hebt is alles hetzelfde.

Starten

Even een kleine nacheck en je kunt starten. Als hij loopt gefeliciteerd!
Start hij niet? Belangrijkst dan is om te kijken of hij wel vonkt. Aangezien de bougie van de 4v zo bijzonder is is het handig om de bougie dop van de 4v los te draaien en die te vervangen door een van een 2v. Druk hier vervolgens de standaard CR8EB bougie in en houd hem tegen de cilinderkop aan, start het blok en kijk of er een vonk vanaf komt. Is dat niet zo ( bij mij het geval ) Controleer de onstekingstekker! De grijze en paarse kabel moet volledig in hun "slotje" zitten tot ze contact maken met de aansluiting! Vonkt hij dat nog niet ? Even het blok eronder uit halen en even opnieuw je stator bekijken. Kan zijn dat je iets ben vergeten of iets niet goed zit.

Vonkt hij wel maar start hij gewoon niet? Dan kun je gewoon het standaard riedeltje van "Motor wil niet starten" opzoeken op dit forum, dan kom je er vanzelf uit.

Veel succes!
Gr Sam
Alles werkt nu alleen houd hij soms een beetje in maar is niet erg
enigste wat ik behoorllijk opmerk is dat hij kapot hard is nu de uitlaat lijkt alsof het een akra is is dat normaal
 
Alles werkt nu alleen houd hij soms een beetje in maar is niet erg
enigste wat ik behoorllijk opmerk is dat hij kapot hard is nu de uitlaat lijkt alsof het een akra is is dat normaal
Het geluid uit de scooter heel hard? Bij mij is hij ook luidruchtiger dan een 2v maar niet zoals een akra..
Heb je gewoon de standaard sprint 4v uitlaat?
 
Het geluid uit de scooter heel hard? Bij mij is hij ook luidruchtiger dan een 2v maar niet zoals een akra..
Heb je gewoon de standaard sprint 4v uitlaat?
ja ik had standaard uitlaat maar is gefixt enige probleem is dat ik max 65 ga met multivar en 6.1 gr rollen en op yt gaan mensen dan 75
 
Nadat je ook de 2v hebt los gemaakt, kun je hem terug bouwen in je 4v blok. ( Het beugeltje van het kastje is breder dan die van de 4v, je kunt hem aan een kant vast maken met een schroef. En de andere kant evt met een tie rip aan de kabel.)
Gebruik ook het vliegwiel huis de 2v. Bouw hem vervolgens helemaal af.


Dit is wel beun. Heb eens gehoort dat je van 2v naar 4valve een ander klein carterdeel nodig zou hebben.


En waarom zou je die kabelboom willen ombouwen?

En wat win je ermee om een 2v naar 4v te bouwen?
Post automatically merged:

De reden was omdat ik inderdaad een 4v blok voor een mooi prijsje heb kunnen aanschaffen, ik had een piaggio liberty blok onder mijn vespa sprint. Dat was gewoon niet ideaal, mijn spatbord klapte op mijn achterwiel als ik met een iets te hoge snelheid over een drempel of zoiets ging. Ook kon niemand achterop. Daarnaast vond ik het een leuke uitdaging voor mezelf om te kijken hoever ik zelf ben met het sleutelen.

Ja het vermogen verschil, ik had een 72cc cilinder onder in piaggio liberty blok, wat al een mooie vermogen verbetering gaf. Alleen heb ik met ik nu met de 4v meer vermogen als dat ik had met het vorige 2v blok zelfs met de 72cc. De topsnelheid en acceleratie is allebei beter !

4v meer vermogen dan een 72cc 2valve?

Met wat voor CC cilinder rijd je dan met die 4v?

Is die met die 4valve ook sneller je benzine tank leeg?

Misschien ga ik mijn 2valve New fly dan ook maar ombouwen naar 4valve. Kan dat extra vermogen wel goed gebruiken.

Neem aan dat je wel van 2valve 18mm carb naar 4valve 20mm carb bent gegaan?
 
Last edited:
ja ik had standaard uitlaat maar is gefixt enige probleem is dat ik max 65 ga met multivar en 6.1 gr rollen en op yt gaan mensen dan 75
Sproeier maat ook aangepast? (80) Ik had 6,5 gr rollen en liep op een goeie run naar 75.
Post automatically merged:

Nadat je ook de 2v hebt los gemaakt, kun je hem terug bouwen in je 4v blok. ( Het beugeltje van het kastje is breder dan die van de 4v, je kunt hem aan een kant vast maken met een schroef. En de andere kant evt met een tie rip aan de kabel.)
Gebruik ook het vliegwiel huis de 2v. Bouw hem vervolgens helemaal af.


Dit is wel beun. Heb eens gehoort dat je van 2v naar 4valve een ander klein carterdeel nodig zou hebben.
Bij de stator zit een kastje die op een beugeltje staat. Die monteer je vervolgens in het blok. Alleen zijn die beugeltjes verschillend vandaar dat ik hem heb vast gemaakt aan een kant met de standaard schroef die ook het 4v beugeltje vast hield. Dit was in principe genoeg maar heb hem voor extra zekerheid vast gemaakt met de tie rip. Beun is het zeker, kunt ook niets anders verwachten van zo'n projectje.
En waarom zou je die kabelboom willen ombouwen?
Kabelboom is hetzelfde gebleven. Alleen die stator is verwisseld met die van een 2v.
En wat win je ermee om een 2v naar 4v te bouwen?

4v meer vermogen dan een 72cc 2valve?

Met wat voor CC cilinder rijd je dan met die 4v?

Is die met die 4valve ook sneller je benzine tank leeg?

Misschien ga ik mijn 2valve New fly dan ook maar ombouwen naar 4valve. Kan dat extra vermogen wel goed gebruiken.

Neem aan dat je wel van 2valve 18mm carb naar 4valve 20mm carb bent gegaan?

Wat ik ermee gewonnen heb is dat ik meer topsnelheid dan met een 72cc cilinder. Qua optrek is hij hetzelfde. Daarnaast heb je ook het voordeel is omdat je de 2v cdi kan blijven gebruiken je scooter ontgrensd is en niet de ecu van een 4v hoeft te gebruiken.

Ja had ik in eerst instantie ook niet verwacht maar op hogere topsnelheid lijkt hij meer toeren te kunnen maken. Nu was de 72cc ook niet ideaal afgesteld.

De cilinder is de standaard 50cc die bij het blok hoort. Verder geen aanpassing aan gemaakt. Gaat nog wel gebeuren ; )

Ja met de 4v is de tank sneller leeg.

Ik raad het zeker aan. Het was even een brainstorm soms en flink zoeken maar nu het af is ben ik enorm blij met het resultaat. Het extra vermogen ga je ook merken. Zeker als je een 4t 2v 50 cc gewend bent.

Yes, de carb is de 4v versie. Letterlijk alles van het 4v blok heb ik gehouden hoe het origineel was. Alleen de stator aangepast. En de sproeier, want 72 is niet genoeg.
Post automatically merged:

Hallo , kleine update
2 maanden verder gaat hij nog steeds! Blok loopt en start heerlijk, heb wel mijn startmotor moeten vervangen maar dat had meer met ouderdom te maken. Ik heb de overstap naar 7,5 gr rollen te maken wat niet aan te raden is hahaha. Tussen de 30-40 pruttelt hij wat en heeft hij moeite om erdoor te komen.
Verder bevalt de 50cc goed, het is zeker om met het verkeer etc mee te komen meer als genoeg. Wel heb ik de multivar van malossi gebruikt, hoe hij zonder de multivar loopt heb ik niet ervaren.
Ik ga zelf binnenkort de overstap naar 80cc maken. Kijken wat er dan uit te persen valt :)

Gr Sam
 
Last edited:
Sproeier maat ook aangepast? (80) Ik had 6,5 gr rollen en liep op een goeie run naar 75.
Post automatically merged:


Bij de stator zit een kastje die op een beugeltje staat. Die monteer je vervolgens in het blok. Alleen zijn die beugeltjes verschillend vandaar dat ik hem heb vast gemaakt aan een kant met de standaard schroef die ook het 4v beugeltje vast hield. Dit was in principe genoeg maar heb hem voor extra zekerheid vast gemaakt met de tie rip. Beun is het zeker, kunt ook niets anders verwachten van zo'n projectje.

Kabelboom is hetzelfde gebleven. Alleen die stator is verwisseld met die van een 2v.


Wat ik ermee gewonnen heb is dat ik meer topsnelheid dan met een 72cc cilinder. Qua optrek is hij hetzelfde. Daarnaast heb je ook het voordeel is omdat je de 2v cdi kan blijven gebruiken je scooter ontgrensd is en niet de ecu van een 4v hoeft te gebruiken.

Ja had ik in eerst instantie ook niet verwacht maar op hogere topsnelheid lijkt hij meer toeren te kunnen maken. Nu was de 72cc ook niet ideaal afgesteld.

De cilinder is de standaard 50cc die bij het blok hoort. Verder geen aanpassing aan gemaakt. Gaat nog wel gebeuren ; )

Ja met de 4v is de tank sneller leeg.

Ik raad het zeker aan. Het was even een brainstorm soms en flink zoeken maar nu het af is ben ik enorm blij met het resultaat. Het extra vermogen ga je ook merken. Zeker als je een 4t 2v 50 cc gewend bent.

Yes, de carb is de 4v versie. Letterlijk alles van het 4v blok heb ik gehouden hoe het origineel was. Alleen de stator aangepast. En de sproeier, want 72 is niet genoeg.
Post automatically merged:

Hallo , kleine update
2 maanden verder gaat hij nog steeds! Blok loopt en start heerlijk, heb wel mijn startmotor moeten vervangen maar dat had meer met ouderdom te maken. Ik heb de overstap naar 7,5 gr rollen te maken wat niet aan te raden is hahaha. Tussen de 30-40 pruttelt hij wat en heeft hij moeite om erdoor te komen.
Verder bevalt de 50cc goed, het is zeker om met het verkeer etc mee te komen meer als genoeg. Wel heb ik de multivar van malossi gebruikt, hoe hij zonder de multivar loopt heb ik niet ervaren.
Ik ga zelf binnenkort de overstap naar 80cc maken. Kijken wat er dan uit te persen valt :)

Gr Sam
Ja sproeier 80 alsnog max 65
 
Moet je ook de kabelboom van een 2v kopen en alles overzetten op het 4v blok
Want heb 4v blok met 2v kabelboom en 2v ontsteking maar loopt niet
kunnen jullie mij helpen
Nee hoor. Gewoon de 2v boom die je had aansluiten. Ik zou even kijken of je vonk hebt. Bijvoorbeeld even een andere bougie in je cdi doen en die tegen je cilinderkop aan houden. Als je geen vonk hebt moet je even kijken of je de ontsteking goed hebt en of het wel door komt in de cdi.
Dan moet je even je blok zelf na kijken.
 
ja ik heb ook een andere bougie en bougie kabel geprobeerd ook zonder resultaat, En ontsteking gister nieuw erop zet maar geen vonk met allebei niet
Hm oke, spoeltjes ook goed schoon? Maken deze ook goed contact met het kasje? ( weet de naam niet )
Post automatically merged:

ik heb dus een goed lopend 4 valve blok dat ik wil verkopen wat is hier eigelijk een redelijke prijs voor?
standaard? volledig? Ik kocht mijne voor 325 €, dat was al redelijk wat zoek werk. Weet niet hoe het nu is
 
Hm oke, spoeltjes ook goed schoon? Maken deze ook goed contact met het kasje? ( weet de naam niet )
Post automatically merged:


standaard? volledig? Ik kocht mijne voor 325 €, dat was al redelijk wat zoek werk. Weet niet hoe het nu is
zit een malossi mutivar in en een niet originele uitlaat merk weet ik niet liep ong 60 voor demontage komt van n lx
 
Back
Top