Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Piaggio Liberty S 2019.
Om deze scooter wat harder te laten rijden heb ik er door het scooterbedrijf een Malossi ECU (ECU CDI INJTRONIC Malossi Euro 4) in laten zetten (op hun advies) in combinatie met een variorollenset (7.5Gr) Malossi 19x15.5mm.
Nu rijdt de Liberty 55 km/uur, maar heeft nog maar een verbruik van 1:29 !!!. Erg vreemd voor een scooter met injectie! Voor het vervangen van de ECU was dit namelijk 1:55/60 !! Volgens het scooterbedrijf is de geplaatste Malossi ECU de enige oplossing om de Liberty harder te laten rijden. “Het nadeel is alleen dat er een grotere slang op moet, waardoor het brandstofverbruik drastisch omhoog gaat,” aldus de verklaring van het scooterbedrijf. Ik vind echter het verschil in verbruik wel ontzettend groot!
Wat is jullie mening/visie in deze?
Om deze scooter wat harder te laten rijden heb ik er door het scooterbedrijf een Malossi ECU (ECU CDI INJTRONIC Malossi Euro 4) in laten zetten (op hun advies) in combinatie met een variorollenset (7.5Gr) Malossi 19x15.5mm.
Nu rijdt de Liberty 55 km/uur, maar heeft nog maar een verbruik van 1:29 !!!. Erg vreemd voor een scooter met injectie! Voor het vervangen van de ECU was dit namelijk 1:55/60 !! Volgens het scooterbedrijf is de geplaatste Malossi ECU de enige oplossing om de Liberty harder te laten rijden. “Het nadeel is alleen dat er een grotere slang op moet, waardoor het brandstofverbruik drastisch omhoog gaat,” aldus de verklaring van het scooterbedrijf. Ik vind echter het verschil in verbruik wel ontzettend groot!
Wat is jullie mening/visie in deze?