Zip loopt te hoog stationair

Choempie

Well-Known Member
Piaggio zip bouwjaar 2016 4 takt loop te hoog stationair. Ook als ik de stationair schroef er helemaal uit draai staat ie veelst te hoog, hij rijdt dan ongeveer stationair zon 20km/u zonder gas te geven, Dacht zelf dat dit kon komen door kleppen of een te grote sproeier, klopt dit of kan het nog iets anders zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Piaggio zip bouwjaar 2016 4 takt loop te hoog stationair. Ook als ik de stationair schroef er helemaal uit draai staat ie veelst te hoog, hij rijdt dan ongeveer stationair zon 20km/u zonder gas te geven, Dacht zelf dat dit kon komen door kleppen of een te grote sproeier, klopt dit of kan het nog iets anders zijn?

Of controleer of je elektrische choke niet blijft hangen. Carburateurtje grondig reinigen kan ook geen kwaad. Gewoon even het luchtfilter, inlaatspruitstuk, slangetjes, gaskabel etc.. nalopen. Gaskabel kan ook de oorzaak zijn dat ie blijft hangen of niet goed terug kan door een te slappe veer aan je carburateur mechanisme.

Sproeier lijkt mij onwaarschijnlijk, en kleppen ook. Tevens valse lucht. Dit zou andere symptomen moeten geven. Of ja een van je kleppen kan niet meer goed sluiten dat zo ook een mogelijkheid 'kunnen' zijn.
 
Last edited:
Back
Top