Honda X8Rx

Hallo allemaal,,

Ik heb een paar vraagjes.
Ik heb bij m'n honda X8Rx de prop uit de uitlaat en de vario is eruit, voor de rest is hij standaard!
nu wil ik er een gianelli reverse uitlaat op zetten moet ik er persé dan n nieuwe drukveer en trekveer in zetten?
Rolletjes was ik sowieso al van plan..

Nu hij nog standaard(geen vario en prop)is rijdt hij niet zo geweldig..
Hij trekt snel op maar op z'n top hapert hij..
hij schiet niet een paar kilometers terug maar gewoon constate hapering..
moeilijk uit te leggen maar weet iemand de oorzaak?

Als hij koud is verzuipt hij ook in het begin..
Maar als ik 100m verder ben niet meer..
misschien opnieuw laten afstellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat hij inhoudt op topsnelheid komt omdat er een hele kleine vario standaard gemonteerd is. Hij draait dan op top heel veel toeren en gaat de CDI overslaan (deze is begrensd).
Ik heb er een Power1 vario opgezet en doordat deze wat groter is kan de V-snaar wat verder oplopen en loopt ie zomaar 20 km/ harder.
Mijn X8RX loop zo'n 75 km/u en de CDI hapert dan nog steeds niet.
 
'Koop een malossi cdi, heb ik ook, kost wat, maar win je zeker rond de 30km/h mee.
zit standaard begrenzertje bij en knallen maar:)
 
lol niet alleen met een malossi cdi ga je 30 km harder

het ligt aan de toeren wat die dan kan gaan maken en met de normale cdi kan dat niet.

het is een begrenzer voor honda waardoor een honda moeilijk op te voeren is.
als je een bepaald aantal toeren gaat draaien wordt die hem geknepen kwa electriciteit waardoor je bougie af en toe geen contact krijgt.
als die dan weer daaronder toeren maakt zorgt die erweer voor dat alles door gaat.

daardoor krijg je een effect van net als een auto die je in zijn rood wil door trekken..

dus kortom beste om het kwijt te zijn.
ander vario omdat die standaard ook kleiner is dus kleine begrenzing.

en proberen cdi te ontgrenzen mog dat niet lukken omdat het fout gegaan is haal je gewoon een malossi cdi..

bij mijn vorige honda kon ik het wel ontgrenzen en is het gelukt..

met vriendelijke groet
 
dat stotteren op het begin is gewoon elec choke, hebben ze allemaal, is verder ook geen probleem lijkt me.

dat stotteren op top is inderdaad gewoon klote, maar ik heb ook met reverse gereden, en rijd wel lekker, goeie wheelies mee te rijden iig ;)
 
Back
Top