Honda vision ne50

wer_ner

Well-Known Member
HOi allemaal,

ik heb een probleem om de accu uit de body van de honda vision te krijgen.

De accu staat onder het zadel tussen tank en olie reservoir.
Heeft er iemand ervaring of tips mee?

mvg,

werner
 
Advertisement - register to remove this

Gaat het om het oude model vision ?

Aero50right84small.jpg
 
antiek bedoel je? :p

maargoed , het moet dit model wel zijn ,die van een Met-in zit in de treeplank.

als je problemen hebt met eruit pakken pak dat een tang en zit die op 1 van de polen (wel eerst de kabels los maken ;)) dan trek je de accu er zo uit.
 
dat zul je mij niet horen zeggen..

die dingen zijn niet vooruit te branden! de Kymco Dj , dat was toen een snelle scooter die heerlijk reedt! daarmee werd het stukken beter!
 
Het motorblok van de Kymco DJ / Honda Vision Met-in zijn identiek.

Maar zijn nooit ontworpen om een hoge top te halen , duurzaamheid was toen veel belangrijker !

Ben zelf in het bezit van een Honda Vision Met-in ( 1e eigenaar ). Deze heeft reeds 43.455 km op de teller staan.

Voor mijn leenvoertuig maak ik gebruik van een Kymco DJ Refined Yes , deze heeft 32.xxx ( exacte stand weet ik niet , scooter is op het moment uitgeleend ). Er zijn perioden dat de kymco 1500 km in de maand draait.

Het zijn misschien niet de snelste , wel de duurzaamste !
 
Last edited:
Ik denk dat we 2 typen blokken nu door elkaar aan het halen zijn.

Want weet 100 % zeker dat er 2 scooters hetzelfde blok delen ( en het werkplaatshandboek bevestigd dat door middel van honda logo's in het kymco boek bijv. )


Of ik moet me echt ernstig vergissen ;)
 
Supper plan Melf, ik probeer het zondag!
k Heb de nieuwe batterij klaarliggen.

Het is id het oude model, in een prachtige nieuwstaat.
Maar de foto is denk ik een nb model, met het zijkastje. Dat heb ik niet.

k Weet niet hoe hij het gaat doen, ik heb hem nog niet weten lopen. Een nieuw knalpotje, bat., wat schuren over de bougie, en dan hoop ik op wat geluk van goede oude honda stuf!!!

Ik kan niet wachten voor een toertje...

Nog bedankt!
 
Ik denk dat we 2 typen blokken nu door elkaar aan het halen zijn.

Want weet 100 % zeker dat er 2 scooters hetzelfde blok delen ( en het werkplaatshandboek bevestigd dat door middel van honda logo's in het kymco boek bijv. )


Of ik moet me echt ernstig vergissen ;)

je vergist je :p

de Kymco DJx heeft een ander blok , gelijk aan Honda Bali.

de DJ Y50 en DJ refined hebben een Kymco blok op basis van een Honda blok maar is compleet anders verder , de vario , overbrenging en wiel (van een oud type DJ blok) ontsteking , en meerdere dingetjes passen wel.

de cilinder , het carter , uitlaat etc. zijn compleet anders.

je kunt een Kymco blok onder een Vision hangen maar dan moet je wel de rubbers van de ophanging vervangen omdat de bout van een DJ 12mm is , die van vision 10mm

en , zoals ik zei heb je oude en nieuwe type , verschil zit voornamelijk in de achteras , daarom zie je ook DJ's met verschillende velgen.

ik heb zelf 2 dj's gehad , en een Peugeot Rapido , met daar later een DJ blok onder :p

Vision heeft een oud type Honda blok , Vision met in een nieuwer type Honda blok , verschil zit m o.a. in het spruitstuk en membraan en de krukaslagers.
 
de vision op de foto is ook een Aero50 , en niet een Vision 50.

heb je wel de carburateur even schoon gemaakt?

bougie kun je beter vernieuwen.
 
Aan de carbu ben ik nog niet.. :)

Kan ik jullie nog wat vragen??

k heb stroom aan de tuut, dus baterij werkt, maar geen licht starter of iets anders electrisch...
welke onderdelen test ik best verachtereenvolgens?

mvg,
werner
wat test ik best daarna=?
 
daar was ik niet zo blij mee geweest , dat betekent namelijk dat het probleem ergens anders zit , remlichtschakelaars verwissel je makkelijk namelijk :p

er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn , zoals startmotor vast of kapot of zoiets , maar het kan ook de startrelais zijn , maar uiteraard ook gewoon kapotte of niet aangeloten draden.

en dan word het een kwestie van meten , meten waar wel of niet stroom zit , te beginnen bij de startknop , deze willlen ook nog weleens storing geven.

of je meet direct even of de startmotor stroom krijgt.
 
nou , als er 2 stekkers op zitten kun je deze doorverbinden en moet ie ook starten.

maar je kunt het beste gewoon eerst even moeten of er stroom naar de startmotor gaat.
 
Back
Top