Honda Vision: Dynamo defect?

Halve Tamme

Well-Known Member
Heren techneuten, het volgende probleem:

Mijn hele jeugd heb ik met veel plezier rondgereden op een Honda Vision.
Na jarenlang lekker op 4 wielen gereden te hebben wilde mijn vriendin toch wel weer een brommertje erbij hebben voor het gemak.
Na lang zoeken heb ik nog een aardig geconserveerd exemplaar kunnen vinden op internet en deze heb ik dan ook gekocht.

Toen ik hem kocht was de accu leeg en volgens de eigenaar ook nooit vervangen, ik dacht dus: nieuwe accu erin en klaar.
Nu heb ik een nieuwe accu erin gezet maar na een week merkte ik dat het starten minder werd.
Tijdens het rijden werken de richtingaanwijzers en remlicht wel maar zodra ik stilsta is het afgelopen (bij stationair toerental af en toe wel maar meestal niet)
Ik heb de accu nog niet door kunnen meten maar ga er vanuit dat deze gewoon goed is, het is een gloednieuwe accu.

Kan iemand mij vertellen waar ik de dynamo kan vinden of dat ik het toch ergens anders moet gaan zoeken? (spanningsregelaar?)

Gr. Hans.
 
Advertisement - register to remove this

hallo halve tamme,

de ''dynamo'' zit in de grondplaat verwerkt.
hier zitten spoelen op die speciaal bedoeld zijn om energie op te wekken om bijvoorbeeld je accu te laden.

maar je heb grote kans dat inplaats daarvan alleen de spanningsregelaar kapot is, dat komt nl vaker voor.
 
Hmm, dus toch. De spanningsregelaar zit achter de voorkap als ik het goed heb?
Zal eens kijken of ik met de multimeter prik kan ontdekken.

Bedankt voor je reactie!
 
je kunt heel simpel nagaan of de scooter laadt of niet , en hoeveel , gewoon de scooter starten en meten wat de stroom op de accu is.

verder is het wel belangrijk dat je een GOEIE accu hebt , er zijn veel slechte/mindere accu's in de handel die erg snel minder worden.

ook moet een nieuwe accu vaak eerst worden opgeladen VOOR gebruik.
 
mischien wel handig voor derbij:

Electrisch_Schema_Honda_Vision.JPG
 
je kunt heel simpel nagaan of de scooter laadt of niet , en hoeveel , gewoon de scooter starten en meten wat de stroom op de accu is.

verder is het wel belangrijk dat je een GOEIE accu hebt , er zijn veel slechte/mindere accu's in de handel die erg snel minder worden.

ook moet een nieuwe accu vaak eerst worden opgeladen VOOR gebruik.

De accu was geladen toen ik hem geplaatst heb, ik heb hem voor de zekerheid een halve dag aan de druppellader gezet.
Maargoed, meten is weten dus dat ga ik eerst maar eens doen.
Dat zal morgen wel niet meer lukken maar als het goed is ben ik volgende week woensdag of donderdag weer in het land.
Mocht ik er niet uit komen meld ik mij nog wel even.

Nog bedankt voor het schema Edwin, daar hebben we wat aan:)
 
Back
Top