Check je riem. Bij mij ging die niet helemaal onderin de poelie bij de koppeling kant. Ff een mm eraf gehaald boven scheelde al 7kmIk heb hier een prachtige honda sfx staan, hij trekt als een tiet echter wil het ding niet harder als 47, heeft iemand ideeen?
Ik heb die mooie bruine plaat achterop de vario er al af liggen, cdi is ontrgrenst dmv c11 weg te halen, de uitlaat is ontgrenst, de versmalling in het luchtfilter is er ook uit, varioring is ook niet van toepassing. Wat zie ik over het hoofd? Als ik op top rij begint hij ook een beetje te stotteren alsof hij elektronisch begrensd wordt, vervolgens heb ik de cdi ontgrensd maar dat heeft dus geen bal uitgemaakt. Je zou bijna denken dat er nog een of andere verstopte begrenzer inzit van een vorige eigenaar ofzo
Zou mijn v snaar gewoon heel erg versleten kunnen zijn waardoor hij niet meer bovenin de voorste poulie(vario) komt?
Nou weet ik dat die sfx'jes een kleine vario hebben en dat je dus soweiso daarin beperkt bent kwa top maar naar mijn weten zou een standaard ontgrensde setup toch wel wat harder moeten gaan dan 47.
Wie o wie heeft de briljante ingeving?
Hmm en waar heb je dan een milimeter vanaf gehaalt? Ook vroeg ik mij af, als ik een grotere vario neem heb ik dan ook een grotere koppeling nodig? En zoja hoe bepaal ik welke lengte riem daar dan op komt? Ik heb mijn snaar recent nog vernieuwd en nu ga ik 59 op de gpsIk heb ook een SFX. 70CC Malossi sport. Polini hispeed vario met 8gr rollen. Polini speedclutch en een 17.5 mm carb. Ding loopt gps 78kmph. En trekt als een gek. Cdi is volgens mij nogsteeds begrenst. Ik heb er niets aan gedaan.
Post automatically merged:
Check je riem. Bij mij ging die niet helemaal onderin de poelie bij de koppeling kant. Ff een mm eraf gehaald boven scheelde al 7km
Dit is mij ook niet geheel duidelijk..., mag aannemen dat men hier niet aan de v-snaar refereert toch!?Ff een mm eraf gehaald boven scheelde al 7km
Ik heb van de snaar een stukje van de zijkant afgehaald omdat hij te breed was om onderin de koppeling re komen. Ik gebruik gewoon de standaart lengte voor de sfx.Post automatically merged:
Hmm en waar heb je dan een milimeter vanaf gehaalt? Ook vroeg ik mij af, als ik een grotere vario neem heb ik dan ook een grotere koppeling nodig? En zoja hoe bepaal ik welke lengte riem daar dan op komt? Ik heb mijn snaar recent nog vernieuwd en nu ga ik 59 op de gps
Ik heb van de snaar een stukje van de zijkant afgehaald omdat hij te breed was om onderin de koppeling re komen. Ik gebruik gewoon de standaart lengte voor de sfx.
Iets van de glijbus afgeslepen. Hooguit 1.5 mmDit is totaal nieuw voor mij!
En je hebt het over 1 mm wat je eraf gehaald hebt...
Is dat aan 1 zijde van de snaar of heb je aan beide zijden 0.5 mm eraf geraspt?
Het lijkt er dus sterk op dat de lengte wel klopt maar de breedte best aardig afwijkt t.o. de originele snaar!
De snaar komt nu wel tot onderin bij de koppelingspoelies als je op vol vermogen zit en/of rijdt...
Nadeel is alleen dat de snaar hierdoor niet meer volledig bovenin kan geraken bij de voorvario en de topsnelheid afneemt!
Of zit er soms een iets kortere glijbus gemonteerd?
Iets van de glijbus afgeslepen. Hooguit 1.5 mm
Cdi is van shindengen. Ziet er ook niet uit dat er iets mee gedaan is. Wel een rubber achtige afdichting op de c11 plek.Kon ook bijna niet anders, maar weldat je dit alsnog even vermeld!
V.w.b. de CDI is die van jouw sowieso ontgrenst, of er zit een ander type onder!
78 @ GPS is wat dat betreft wel de max...
Dat jouw SFX retesnel optrekt geloof ik dan ook zonder meer!
Mede vanwege de originele tandwielverhouding i.c.m. de 70 sport!
Blijft het toerental met je set-up wel stabiel op de top?