honda bali (/sfx?) mag iets sneller,...hoe?

Status
Not open for further replies.

klidn

Well-Known Member
Ik wil mijn bali :-) iets sneller laten lope, nu rond de 58 km/h met alleen andere uitlaat. Kan hij iets sneller met kleine aanpassing. Alles is verder standaard, ook sproeier dus, moet die iets groter? Hij loopt nu wel mooi, zonder sputteren, heel soms houdt hij even beetje in, maar niet vaak. Na 4 jaar pas 1400 km op teller, dus is eigenlijk nog nieuw, net ingelopen...Ik wil er zeker geen andere cilinder ofzo voor kopen, maar kleine aanpassingen bestaan misschien wel?? Ben al een tijdje uit de brommertechniek, maar kan wel beetje prutsen aan carbo ofzo. Als iemand tips heeft lees ik ze graag :-)
 
Advertisement - register to remove this

thanx!

ik heb in de vario geen begrenzer kunnen vinden. Aardig gek, maar klopt misschien wel, want de uitlaat was super begrensd. Misschien dat dat de eniger begrenzing is van dit type. Liep 38 km/h met de standaardpijp. Heb er nu een onbegrensde, maar zeker geen snelle pijp onder hangen, die hem 58 laat lopen. Ik ga eens informeren naar jou idee!
mazzel!
 
Ik heb ook een Honda Bali, hij loopt nu 45-50 (variobegrenzer eruit, Leovinci Navigator-uitlaat en powerfilter) ik wil hem ook graag wat sneller maar dat lukt dus niet. Het buisje in me uitlaat (in de bocht zeg maar) is er ook al uit. Veel mensen zeggen dat het komt omdat er nog een CDI begrenzer inzit.... Ik ben niet echt heel technisch, dus zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik hem wat harder kan laten lopen (hij trekt wel als een achterlijke)???? Alvast bedankt!!!!
 
Bali sneller?

Hallo jongens,
toevallig heb ik ook een honda bali.
deze heeft een standaart vario (zonder ring) en ongeveer 8,9 gram rollen.
ook heb ik een technigas next uitlaat eronder.
nou loopt mijn bali tegen de 85/90 aan.
Enige verandering is sproeier 84, technigas uitlaat en een na gewerkte dr50 cilinder.
deze cilinder is het geheim achter de kracht.
die heb ik besteld op easyparts.nl en daarna laten na werken.
hij heeft super trekkracht (trekt 70cc malossi sport aerox eruit!) en loopt aardig netjes.
maar de cdi begrenzer durf ik er niet uit te halen, ben bang dat ik het fout doe.
weet iemand waar ik een goedkope cdi kan kopen?
alvast bedankt.
Greetzz Sidney
 
Hallo jongens,
toevallig heb ik ook een honda bali.
deze heeft een standaart vario (zonder ring) en ongeveer 8,9 gram rollen.
ook heb ik een technigas next uitlaat eronder.
nou loopt mijn bali tegen de 85/90 aan.
Enige verandering is sproeier 84, technigas uitlaat en een na gewerkte dr50 cilinder.
deze cilinder is het geheim achter de kracht.
die heb ik besteld op easyparts.nl en daarna laten na werken.
hij heeft super trekkracht (trekt 70cc malossi sport aerox eruit!) en loopt aardig netjes.
maar de cdi begrenzer durf ik er niet uit te halen, ben bang dat ik het fout doe.
weet iemand waar ik een goedkope cdi kan kopen?
alvast bedankt.
Greetzz Sidney

joh wat wil je ook met een scooter die wat 60 65kg weegt?:P
maarja als je malossi sport eruit trekt is die malossi wel heul beroerd afgesteld;)
 
een honda bali weegt zo ongeveer 100kg.
maar die aerox staat afgesteld op accel.
mrja malossi sport 70cc? lieper mhr als je toch een aerox hebt XD
mrja weet iemand misschien waar ik een rotte standaart uitlaat bocht voor een honda blok kan krijgen?
ben namenlijk bezig met een projectje ;)
Greetzz Sidney

joh wat wil je ook met een scooter die wat 60 65kg weegt?:P
maarja als je malossi sport eruit trekt is die malossi wel heul beroerd afgesteld;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top