Hoge toeren na vervangen V-snaar

YamahaNeos89

CelestiaL
Hee vraagje,

De v-snaar is gister gesprongen, nu heb ik die laten vervangen maar als ik nu weg rij maakt hij eerst heel veel toeren en kakt dan een beetje in. Scooter vibreert dan ook even flink. top was eerst 62, nu 57. Iemand enig idee hoe dit kan?

Grts
 
Advertisement - register to remove this

dat is ook het probleem , elke snaar is anders , en zeker een nieuwe vergeleken met een oude , een milimeter dikker of dunner kan al een wereld van verschil geven , laat staan de het materiaal van de snaar (dus ook de opbouw) , de lengte (kan ook minimaal variaren per merk) , de hoogte , schuinte etc.
 
Je drukveer is niet goed, en daarom vliegt hij in toeren door de "lichte" gewichten, en vervolgens is de drukveer te slap om de toeren omhoog te houden wanneer de achter poelie gaat varieren, dus deze varieert te snel, en laat de toeren zakken.

topsnelheid, hmm misschien meespelende zaak.

Mijn blinde gok, iets zwaardere gewichten en strakkere drukveer, perfecte balans voor koppel en reactie.
Zwaardere gewichten trekken de sterkere drukveer makkelijker naar binnen, maar de drukveer zorgt er weer voor dat de toeren goed opakken met de zwaardere gewichten ;)

Nu is het de vraag.. WELKE Drukveer etc hehe:D

Denk ik, vraag t effe na bij scooterzaak.
 
Last edited:
Scooter heb ik laten afstellen toen er een nieuwe malossi kevlar snaar ingezet werd, dezelfde heb ik er nu weer in laten zetten. Drukveer weet ik niet uit me hoofd. deze heb ik zelf nooit vervangen, volgens mij is ie Rood? Er zitten geloof ik 4.3 gram rollertjes in.
 
Scooter heb ik laten afstellen toen er een nieuwe malossi kevlar snaar ingezet werd, dezelfde heb ik er nu weer in laten zetten. Drukveer weet ik niet uit me hoofd. deze heb ik zelf nooit vervangen, volgens mij is ie Rood? Er zitten geloof ik 4.3 gram rollertjes in.

mja , nogmaals , zet je er een andere snaar in zul je opnieuw moeten afstellen..

verder , drukveren slijten ook , rollen slijten , variobus , poelies etc. etc..


dus ,gewoon opnieuw afstellen...
 
Back
Top