hoeveel olie bij de benzine voor 2takt?

tommeke7084

Well-Known Member
hallo,
ik ben helemaal nieuw hier
ik heb een brommer gekocht een peugeot st.
ik heb al over veel sites gezocht hoeveel olie er bij de benzine moet.
op de ene site is hun beslissing 1liter olie bij 25liter naft
en op de andere site beslissen ze 1liter olie bij 40 tot 50liter naft.

iemand die hier uiteindelijk het juiste antwoord op heeft?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

wat moeilijk doen ook weer hier :*

het is heel simpel , gewoon 1000 delen door het getal wat je wilt smeren , bijv. 1 op 50 (1:50) is 1000 gedeeld door 50 , en dat is 20 , 20 ML per liter is dat dan...

dus wil je 5 liter van 1 op 50 mixen word dat 1000 gedeeld door 50 is dus 20 maal het aantal liter , dus 5 x 20 , en dat is 100ml

kort :

1000 : 50 = 20 (ML per liter benzine)
 
ok bedankt, ik weet dat dit ontopic gaat zijn maar ik vind eigenlijk niet echt iets waardoor ik mijn st sneller kan laten gaan. hij is nog standaard en gaat maar 45. een andere uitlaat vind ik ook niet direct wegens de leeftijd van de brommer denk ik. en zit er een varioring in bv? op wat is die brommer overal begrenst?

alvast bedankt
 
een Peugeot Rapido , met het oude type vision blok.

heeeeeeeel anders dan een SV en SC..

uitlaten zijn er zeker wel te vinden , echter moet je even bedenken hoe snel het moet gaan, dit blok gaat namelijk niet zomaar veel sneller.

meestal werd er een andere uitlaat op gezet in samenwerking met een andere variateur en dit geheel afstellen. dan loopt ie tussen de 55 en 65 ongeveer..
 
nou, had em wel graag 70gehad. als ik vario ring wegdoe misschien ook iets helpen
maar ik vind niet waar hij allemaal begrensd is en hoe weet ik met welke uitlaat hij sneller gaat gaan?

alvast bedankt voor de vele reacties
 
Back
Top