Hoe zie jij NL/De wereld over 10 jaar.

nou ik zou je vertellen nl gaat helemaal kapot het klimaat gaat helemaal kapot door uitlaatgassen etc en straatvuil chemische stoffen etc
de economie vooral die de euro is nou al geen reet meer waard je wordt vet moeilijk aangenomen verdient niet veel meer tenminste ik :P
de politiek wordt al redelijk beter met uitspraken partijen etc :)
nm binnen een jaar geen nederlands DERUIT :)
maar ieder politikus die een uitspraak doet over buitenlanders wordt kapot geschoten dus mensen durfen niks meer te zeggen dus eigenlijk gaat alles naar de klote :(:(:(
maar ik discrimineer niet maak alleen onderscheit :P

waardoor zou dat nou toch komen ???????........... ik weet het wel maar de gene die dit topic openede zei dat het niet moch :P

Ik denk dat ze toch gelijk gaan krijgen in de oldskool nr`s ; "alles naar de klote" :P

klimaat,politiek,mensen,rechten,normen & waarden, ezv ezv.

Ralf said:
Waarom zouden 'analogen' zich buitengesloten gaan voelen? De maatschappij staat nooit stil en heeft nooit stil gestaan, en daarmee de mensen daarbinnen ook niet. Verder denk ik dat met de groeiende vergrijzing juist de 'analogen' wat meer voordeel zullen gaan krijgen, die toch het grootste deel daarvan uitmaken, kijk maar naar het nieuwe omroepbestel en de verbeteringen in de zorg...

Denk niet dat we mogen aannemen dat de terreur in de komende jaren ook maar iets zal verminderen. Het WTC was het startpunt en een icoon, maar wat er gebeurd is tussen 11 september 2001 en nu is vele malen belangrijker.

Analogen zullen zich buitengesloten gaan voelen omdat de maatschappij steeds meer samenhangt met en vorm krijgt door allerlei vormen van digitale communicatie. Dit gebeurt op globaal schaalniveau en heeft zodoende invloed op alle lagere schaalniveaus dus ook gewoon NL. De analogen zullen weer meer deel moeten gaan uitmaken van de maatschappij en de overheid zal er voor moeten zorgen dat mensen (in de toekomst) ook buiten digitale middelen om in contact zijn/komen met elkaar.
Analogen zijn overigens niet eens voor het grootste deel ouderen. Maar ook immigranten en mensen met lagere arbeids- en inkomensperspectieven e.d.
Waar het om gaat zijn de globale ontwikkelingen en de ontwikkelingen op Europees niveau op de middel- en langere termijn. Dus wat jij zegt over het omroepbestel en de zorg is wat kortzichtig en gestoeld op een (te) beperkte optiek.

En waarom zeg je "denk niet dat we mogen aannemen dat de terreur in de komende jaren ook maar iets zal verminderen" ?? Als je mijn post GOED leest zie je dat ik dat ook heb gezegd en bedoel....dus de meerwaarde van die laatste opmerking zie ik niet!

rijken worden rijker en armen worden armer.

er gaan sterkere maatregelen tegen terrorisme worden genomen.(kernbom)

dat het zwart ziet van de mensen denk ik niet. ( de bevolkingsaangroei van nederland is 100 j, dat wil zeggen dat om de 10 jaar de bevolking in nederland is verdubbelt, dus simpel weg 1/10 van het aantal wat er nu is bij doen 1mil ongeveer dus)

voor de rest: we will have to wait and see

nrg@apeldoorn said:
Analogen zullen zich buitengesloten gaan voelen omdat de maatschappij steeds meer samenhangt met en vorm krijgt door allerlei vormen van digitale communicatie. Dit gebeurt op globaal schaalniveau en heeft zodoende invloed op alle lagere schaalniveaus dus ook gewoon NL. De analogen zullen weer meer deel moeten gaan uitmaken van de maatschappij en de overheid zal er voor moeten zorgen dat mensen (in de toekomst) ook buiten digitale middelen om in contact zijn/komen met elkaar.
Analogen zijn overigens niet eens voor het grootste deel ouderen. Maar ook immigranten en mensen met lagere arbeids- en inkomensperspectieven e.d.
Waar het om gaat zijn de globale ontwikkelingen en de ontwikkelingen op Europees niveau op de middel- en langere termijn. Dus wat jij zegt over het omroepbestel en de zorg is wat kortzichtig en gestoeld op een (te) beperkte optiek.

En waarom zeg je "denk niet dat we mogen aannemen dat de terreur in de komende jaren ook maar iets zal verminderen" ?? Als je mijn post GOED leest zie je dat ik dat ook heb gezegd en bedoel....dus de meerwaarde van die laatste opmerking zie ik niet!

{! JA

<]

Ik denk dat wij over 10 jaar beginne serieuse problemen te krijgen. Dan gaan de babybomers met pensioen, Pensioen fonden hebben geld nodig, verkopen aandelen, beurs gaat onderuit. Ook zullen we heel veel welvaard en werkgelegenheid verliezen ten opzichte van "De 2e wereld" zoals China, Korea, Brazilië. Daar willen de mensen nog werken en is de overheid niet continu bezig met ondernemertje pesten. Ook zou het nog best wel eens kunnen dat we politiek onrust krijgen. Ik weet niet meer of dit senario al binnen 10 jaar speeld, maar over een bepaalde tijd kunnen zeer conservatieve moslims in gemeenteraden in steden zoals Rotterdam een meerderheid vormen. Dit zou betekenen dat ze hun 12e eeuwse overtuigingen wettelijk gaan invoeren. Ik denk eerlijkgezegd dat er een redelijke groep is die dat niet zal pikken.
Als we de oorlog tegen het terrorisme niet winnen er nog een paar aanslagen zijn zie ik de doodstraf wel weer ingevoerd. Let wel even, DE DOODSTRAF BESTAAT NU NOG STEEDS IN NEDERLAND. Hij staat nog in het speciaal nederlands strafrecht dat is toegepast op de oorlogsmisdadigers uit WO 2

mad max said:
Ik denk dat wij over 10 jaar beginne serieuse problemen te krijgen. Dan gaan de babybomers met pensioen, Pensioen fonden hebben geld nodig, verkopen aandelen, beurs gaat onderuit. Ook zullen we heel veel welvaard en werkgelegenheid verliezen ten opzichte van "De 2e wereld" zoals China, Korea, Brazilië. Daar willen de mensen nog werken en is de overheid niet continu bezig met ondernemertje pesten. Ook zou het nog best wel eens kunnen dat we politiek onrust krijgen. Ik weet niet meer of dit senario al binnen 10 jaar speeld, maar over een bepaalde tijd kunnen zeer conservatieve moslims in gemeenteraden in steden zoals Rotterdam een meerderheid vormen. Dit zou betekenen dat ze hun 12e eeuwse overtuigingen wettelijk gaan invoeren. Ik denk eerlijkgezegd dat er een redelijke groep is die dat niet zal pikken.
Als we de oorlog tegen het terrorisme niet winnen er nog een paar aanslagen zijn zie ik de doodstraf wel weer ingevoerd. Let wel even, DE DOODSTRAF BESTAAT NU NOG STEEDS IN NEDERLAND. Hij staat nog in het speciaal nederlands strafrecht dat is toegepast op de oorlogsmisdadigers uit WO 2

Politieke onrust hebben we nu al (sinds 11/11 eigenlijk al...)

en over de doodstraf....hoe staat onze grondwet daar tegenover denk je dan?? en dan nog....de jurisprudentie is geheel anders....

Back