Niet zo handig als je een antieke 2-takt koopt en je hebt er zelf geen verstand van.
Die olieslang die je blok in loopt gaat naar de uitgang van je oliepompje.
De ingang van dat oliepompje loopt naar het olietankje.
Dus als er olie in het tankje zit en de motor draait pompt dit pompje , druppelsgewijs, olie naar je carburateur.
Als je dit olieslangetje niet aansluit op de carb. moet je dit ten eerste afdoppen anders blijft er olie uit het slangetje lopen als de motor draait en ten tweede 2-takt olie mixen bij de benzine.
De verhouding is 1 op 50, dus elke keer wanneer je gaat tanken letten op het aantal liters die je getankt hebt en onmiddelijk per getankte liter 20ml 2-takt olie in de tank bijvoegen.
Misschien handig om een foto van de carb. te posten zodat de mensen die je kunnen helpen ook zien welke carb. op je scootertje zit en of deze nog origineel is of dat de vorige eigenaren al iets versleuteld hebben!