Aerox 124cc malossi werkt beter met yasuni r dan met yasuni c21 hoe kan dit?

MikesMiclo

New Member
Hi guys,

Heb een vraagje voor jullie, ik heb een aerox met setup:

-124cc malossi cilinder
-dellorto 21mm
-malossi vario 100cc
-naruku koppeling maar komt morgen malossi delta clutch 100cc op
-malossi membranen
-yasuni c21 maar eerst yasuni r

Dus nu heb ik een probleempje, ik heb die nieuwe yasuni c21 erop gezet in verwachting met zo een cilinder wat meer performance uit te krijgen dit nu toch precies niet zo is. Ik had hier eerst een yasuni r opstaan maar deze is namelijk voor 50cc cilinder en de yasuni c21 is voor wat getuned cilinders. Maar met de yasuni r had ik een betere snelheid en een betere optrek, eerst ging mijn wiel lichtjes omhoog met optrekken en na de c21 geraakt die amper van de grond af.

Kunnen jullie mij misschien helpen hiermee? Wat zou ik nog kunnen aanpassen om dit op te lossen? Heb ook nog een malossi ontsteking besteld mss dat het daarmee beter gaat?

Vriendelijke groeten
Michael
 
Advertisement - register to remove this

Hi guys,

Heb een vraagje voor jullie, ik heb een aerox met setup:

-124cc malossi cilinder
-dellorto 21mm
-malossi vario 100cc
-naruku koppeling maar komt morgen malossi delta clutch 100cc op
-malossi membranen
-yasuni c21 maar eerst yasuni r

Dus nu heb ik een probleempje, ik heb die nieuwe yasuni c21 erop gezet in verwachting met zo een cilinder wat meer performance uit te krijgen dit nu toch precies niet zo is. Ik had hier eerst een yasuni r opstaan maar deze is namelijk voor 50cc cilinder en de yasuni c21 is voor wat getuned cilinders. Maar met de yasuni r had ik een betere snelheid en een betere optrek, eerst ging mijn wiel lichtjes omhoog met optrekken en na de c21 geraakt die amper van de grond af.

Kunnen jullie mij misschien helpen hiermee? Wat zou ik nog kunnen aanpassen om dit op te lossen? Heb ook nog een malossi ontsteking besteld mss dat het daarmee beter gaat?

Vriendelijke groeten
Michael
Met een malossi ontsteking zou het beter KUNNEN gaan maar het probleem is dat de 124cc cilinder niet hoogtoerig genoeg is voor de c21 (deze is namelijk voor ZEER hoogtoerige setups), een andere uitlaat betekent niet altijd sneller. Het moet tenslotte wel bij je setup passen.
 
Back
Top