Hoe werkt de carburateur van een Vivacity 2001 2takt

Luca 2312

New Member
Hoe werkt de carburateur van een Vivacity 2001 2takt. Mijn scooter wilt niet lopen omdat ik niet weet welke kabels ik op de carburateur moet er zijn 3 dingen.
De vacuüm slang
De benzine slang
En de olie slang
Waar moet ik deze slangen op aansluiten en hoe zit het met de olie de olie heb ik nu aangesloten aan een slang en die slang gaat er aan de onderkant en voorkant van de cilinder in en kan niet zien waar die heen gaat. Dus moet ik ook dan zelf mengen ofzo omdat ik niet de olie slang op de carburateur aansluit?
Wie helpt me uit de brand en kan dit me uitleggen of heeft eventueel een foto met duidelijke uitleg hoe dit werkt?

Advertisement - register to remove this

Niet zo handig als je een antieke 2-takt koopt en je hebt er zelf geen verstand van.

Die olieslang die je blok in loopt gaat naar de uitgang van je oliepompje.
De ingang van dat oliepompje loopt naar het olietankje.
Dus als er olie in het tankje zit en de motor draait pompt dit pompje , druppelsgewijs, olie naar je carburateur.
Als je dit olieslangetje niet aansluit op de carb. moet je dit ten eerste afdoppen anders blijft er olie uit het slangetje lopen als de motor draait en ten tweede 2-takt olie mixen bij de benzine.
De verhouding is 1 op 50, dus elke keer wanneer je gaat tanken letten op het aantal liters die je getankt hebt en onmiddelijk per getankte liter 20ml 2-takt olie in de tank bijvoegen.

Misschien handig om een foto van de carb. te posten zodat de mensen die je kunnen helpen ook zien welke carb. op je scootertje zit en of deze nog origineel is of dat de vorige eigenaren al iets versleuteld hebben!

Dus dat die olie slang naar mijn blok gaat is goed? Maar hoezo moet ik dan nog steeds zelf mengen dan gebruik ik 2x olie toch?

Ik zal straks even een foto inplakken

Als je het olieslangetje NIET aansluit op de carburateur moet je zelf mengen.
Als je het olieslangetje WEL aansluit op de carburateur doet het pompje automatisch de juiste hoeveelheid 2-t olie toevoegen, mits het pompje in orde is en het olietankje gevuld..

Back