Hoe vind ik een appartement omgeving utrecht

Maarten

Fucking positive
Volgend schooljaar ga ik (als ik toe word gelaten iig) in Hilversum aan een vervolgopleiding beginnen.
Aangezien dit voor mij niet echt naast de deur is wil ik daar samen met Bas (die in Driebergen op school zit) een 3kamer appartement of iets in die richting huren. Het liefst ergens tussen Driebergen en Hilversum in (Dus bijv. Utrecht of Zeist)

Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik sta nu ingeschreven bij woningnet.nl en sshu.nl. Echter zijn de wachttijden voor een appartement bij woningnet minimaal 4 jaar en bij sshu worden er bijna alleen maar 1 persoons kamers aangeboden (op een paar tijdelijke woningen na dan).

Zijn er op het forum misschien mensen die hier ervaring mee hebben of mij tips kunnen geven over waar en hoe ik het beste kan zoeken?

:* Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Volgend schooljaar ga ik (als ik toe word gelaten iig) in Hilversum aan een vervolgopleiding beginnen.
Aangezien dit voor mij niet echt naast de deur is wil ik daar samen met Bas (die in Driebergen op school zit) een 3kamer appartement of iets in die richting huren. Het liefst ergens tussen Driebergen en Hilversum in (Dus bijv. Utrecht of Zeist)

Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik sta nu ingeschreven bij woningnet.nl en sshu.nl. Echter zijn de wachttijden voor een appartement bij woningnet minimaal 4 jaar en bij sshu worden er bijna alleen maar 1 persoons kamers aangeboden (op een paar tijdelijke woningen na dan).

Zijn er op het forum misschien mensen die hier ervaring mee hebben of mij tips kunnen geven over waar en hoe ik het beste kan zoeken?

:* Maarten

www.funda.nl
 
Een appartement huren heeft over het algemeen de nare vereiste dat je een bruto maandinkomen moet hebben. Dus dat zal er niet echt in zitten.

En utrecht/zeist is niet bepaald goedkoop om te huren.

Indd kijken op funda, en veel vrienden/familie/kennissen vragen...
 
Voor die inkomenseis voldoet aan garantstelling (van bijvoorbeeld ouders) doorgaans ook. Gewoon bij een makelaar(site) gaan kijken. Gewoon privaat huren. Die wachttijden is volgens mij in principe altijde sociale huur.
 
Heb een beetje op funda gekeken en daar is idd meer naar mijn smaak te vinden. We moeten het samen wel van onze studie financiering en bijbaantje betalen. Dus ruim is het budget niet echt :p
Ik zie dat er bij sommige appartementen op funda idd een inkomenseis aan vast zit. ik kan iig een beetje op de websites van de makelaars die ik vind via funda gaan kijken en info opvragen.
Een koopwoning is ook niet echt een optie lijkt me als student.
 
Tenzij jij of je vriend ouders hebt die voor je willen kopen, en jij vervolgens "huur" betaald. Hier is ook een bepaalde fiscale constructie mee mogelijk, waar de details me op dit moment even niet van te binnen schieten.
Zou gewoon voor huren kijken, kan je er eventueel gauw uit mocht er wat spaak lopen.
 
Via de HKU kan je ook aan goedkope kamers in Hsum komen mocht het appartement niet lukken. Appartementen in hsum bv zijn een stuk goedkoper dan het dure spul in Utrecht.
 
Last edited:
Back
Top