Hoe ? Scooter afstellen (Mina Hori AC SD)

• Thread starter Thread starter rickluten
  • Start date Start date
R

rickluten

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb laatst een SR gekocht met mina hori blok eronder er zit een power1 cilinder op geloof 50cc, met een leovinci uitlaat eronder heb 3.7 gram rollen erin en varioring eruit gehaald,
Maar de scooter blijft 70 lopen. Ik moet hem afstellen.
Maar hoe doe ik dat eigenlijk? en is er misschien een how to?
Ik wil em sneller laten lopen, en wat is een goede uitlaat voor dit blok?
En ik zat laatst naar men uitlaat te kijken en meestal zit er in het begin bij de uitlaat waar die de cilinder ingaat de prop toch? ik kan niks zien iniedergeval.

Groeten rick luten

Advertisement - register to remove this

Ik heb ook een sr met SD mina blok. En toen die van mij nog AC was haalde ik ook niet veel meer eruit. ik had toen een std. 50cc, Gianelli Go en later NRX (oude, redelijk slome uitlaatjes) en ook nog een power1 vario erop gehad. haalde ik hooguit 80 mee. Alles ontgrenst en goed afgesteld.

Misschien kan je nog kijken of er nog een begrenzer in je luchtfilter zit maar ik denk het niet eigenlijk.

Maar ik ken ook iemand die haalde 110 op een sr teller met WAARSCHIJNLIJK standaard cilinder, 17,5 mm carb (helpt meestal niet echt veel op top), Leovince TT en alles ontgrenst. Was wel LC en dubbeldisk maar dat zegt niks natuurlijk. Maar die is laatst vastgelopen en heeft nu dus ook een nieuwe setup

ok dus AC is gewoon bagger? hij loopt nu 70 met die power1 cilinder en hij trekt wel lekker alleen top is kut, 70. dusja wat te doen.

gr

LC heeft een iets langere vertanding, waardoor hij op topsnelheid net ietsiepietsie sneller is, in theorie trekt de AC dus wel harder, maar dit valt te verwaarlozen denk ik..

Zelf vind ik die 3,7 grams rolletjes een beetje aan de lichte kant, probeer eens 4,3 gram.

ik vind 3.7 wel lekekr hij .liep eerst ook 70 met 6 gram rollen, en hij trekt nu sneller alleen de top is niks anders, wat kan ik er aan doen om de top hoger te laten lopen? en wat is een goede uitlaat? en neit te duur,?

gr

Back