Hoe stel ik mijn scooter af?

Advertisement - register to remove this

luchtschroef idd 1,5 slag open..
stationairschroef opendraaien totdat de scooter rustig stationair loopt (doen met warme motor)..
 
delhortho 17.5 is dat dat hele kleine schroef je dan 1cm ongeveer van stationair schroef als ik daar aan draai lijkt er niks te gebeuren.
Luchtschroef zit bij je filter , waar zit die stationair dan?
 
okee ik heb het door, maar nu heeft me scooter laatmaarzeggen weinig kracht,
dr70
17,5mm DO
sitoplus
rood dmp trek,
rood dmp druk,
druk is in vergelijking met malossi slap..
 
Heb je de carburateur dus nog niet afgesteld? Dan moet je die afstellen, gewoon luchtschroef 1,5 en stationairschroef zo dat hij niet uitvalt (steekt nog niet zo nauw). Dan sproeier aanpassen tot hij het beste loopt op top (volgas). Daarna kan je stationair afstellen, en het vario gebeuren.

"weinig kracht" zegt niks, kan zoveel zijn, sproeier gasnaald rollen drukveer trekveer cilinder..

Je kan hem ook laten afstellen.
 
ja maar laten doen is niet leuk meer haha,
hij loopt nu dipje vanaf het begin en dan trekt die opzich wel lekker,
Moet ik nu met sproeiers gaan kutten?
 
Kan ook gewoon een verkeerde vario afstelling zijn, of te slappe trekveren..
Hoeft niet aan de sproeier te liggen..
 
yamaha aerox, enne waarom zou het vario of trekveren zijn als mijn set-up niet veranderd is en hij het altijd gedaan heeft tot dat ik aan de afstelling ging kutten?
 
Ja laat maar man,
ik gooi die carb de deur uit, en die cilinder ook.
ik ga weer std dus komt wel goed.

Wat is trouwens een leuk terugloop uitlaatje voor een std cilinder?
ik wil gewoon 65 a 70MAX rijden..
 
Een andere uitlaat moet je ook afstellen.. en met een andere carb kan je ook andere rollen moeten gebruiken. Afstellen kost gewoon wat tijd en geduld, als je er na 2x sproeier wisselen niet bent en dan opgeeft .. tja :p
 
ja maar meneer agent vond het niet fijn toen ik een wheelie voor zijn neus deed en er ook nog mee weg kwam , dusja geef mij maar weer std = veel minder benzine verbruik en alles blijft tenminste heel
 
Back
Top