hoe rijdt ik met 70cc

markie

Well-Known Member
hey mensen

hoe moet ik een 70 cc onderhouden op mijn scooter.
warmrijden?
rechte einden rijden van 5 km lang hoeveel gas ?
in het dorp kan ik daar heel de tijd volgas optrekken?
bougie kleur?
powerfilter of normaal filter?
ik heb wel de orginele krukas zonder bigend speling of wat dan ook.

er komt wss een nieuwes 70cc dr op.

setup.
17.5 wil ik eigelijk 21mm maken of is dat overkill?
laser of shot. shot is lelijk laser nieuw dus nog even kijken wat het verschil is
deltaclutch en die rommel maar dat moet niet uitmaken

hoe kan ik die dr het beste GOED inrijden. dus hoe het hoort?

alzovast bedankt jongens
 
Advertisement - register to remove this

waarom ga je 70 rijden als je zulke vragen niet eens weet??

Powerfilter niet doen, komt alleen maar rommel binnen. Bougiekleur koffiebruin, gewoon afstellen dus. Lange stukken volgas en volgas optrekken kan, slijt natuurlijk wel harder dan normaal optrekken.

Deltaclutch zal niet megaveel uithalen dus kan je beter wat goedkopers nemen. Zou gewoon bij een 17,5 blijven, 21mm is echt te groot, zeker voor dagelijks gebruik.
 
naja deltaclutch enzo zit er allemaal al in.

dit vraag is dus omdat ik een hele slechte ervaring heb met cilinders. ik heb een derbi senda gehad hiervoor en heb ik wat euro's aan cilinders aan versleten omdat ik er spullen op had zitten wat totaal niet voor op de weg was bedoelt( prorace,team,manston)

nu ben ik dus zo angstig voor een vastloper( zelf op 50cc) met orginele pijp dat ik het cker wel goed wil doen.
 
naja deltaclutch enzo zit er allemaal al in.

dit vraag is dus omdat ik een hele slechte ervaring heb met cilinders. ik heb een derbi senda gehad hiervoor en heb ik wat euro's aan cilinders aan versleten omdat ik er spullen op had zitten wat totaal niet voor op de weg was bedoelt( prorace,team,manston)

nu ben ik dus zo angstig voor een vastloper( zelf op 50cc) met orginele pijp dat ik het cker wel goed wil doen.

als vroeger alles kapot ging, waarom ga je deze keer dan niet even slim doen en de rommel bij een dealer met verstand afleveren, die het voor je klaarmaakt.

en een prorace, team, manston zijn helemaal andere koek als een dr70......
 
lol idd, ut was allemaal tot in de puntjes afgestelt maja dat zijn geen straat cilinders:p maja ik wou rap zijn

ik reed er elke dag mee naar me werk en dat ging als ik geluk had 1500-2000 km goed:p

maja ut is niet dak niet weet hoe een cilindertje erop gknalt moet worden of wat dan ook ik wil gewoon info over hoe ik die cilinder het beste heel kan laten. het gaat me egt alleen puur om de koppel. ik heb nu namelijk een scooter die helemaal in mijn smaak is en die wil ik gewoon mooi,heel laten
 
naja ik heb bij de scooterzaak hier in de buurt gewerkt. en ze maken alles maar half daar. het gaat me er nu alleen om hoe ik die cilinder tog nog tot dat ik men rijbewijs heb( nog ons 3-4 maanden) heel laat.

kom nou niet van vraag het aan die zaak. die zeggen rijdt maar altijd vol gas dan kom je vanzelf wel weer een nieuwe cilinder halen en met geluk ook een krukas
 
DR70 er onder gooien. 17,5 er bij en die Delta van jou. Dit met een standaard luchtfilter en goed afgesteld met een shot of een laser, zal het vast en zeker leuk lopen. Gewoon altijd eerst warm rijden en niet vol gas knallen voor een x aantal km's lang.
 
Back
Top