Hoe politie begrenzer vindt?

pimmie2000

Well-Known Member
Je hebt een aantal soorten begrenzers alle met zn bekende voor en nadelen.

Dat weet ik, ik vroeg me alleen af aangezien ik nog geen ervaring heb met een daadwerkelijke controle, hoe de politie zo'n begrenzer zoekt.

Halen ze er kappen af om te zoeken als ze het niet vertrouwen, nemen ze hem in beslag?

Zoeken ze naar de schakelaar van een begrenzer? Zoja, hebben ze vaste plekken?

Post je ervaring en/of mening AUB.
 
Advertisement - register to remove this

nja heb verhalen gehoord over het afschroeven van kappen als ze het niet vertrouwen. En tje je moet geen grote rooie knoppen op je dash hebben :) ze kijken onder de rand van je buddy, rondom stuur, onder stuurkapje zoiets,..
 
Als je met een terugloop-uitlaat rijdt en je gaat 45 (0.5kw) op de rollerbank, dan vertrouwen ze het zaakje niet.

En dan nemen ze 'm waarschijnlijk in voor technisch onderzoek, en als ze dan je begrenzer vinden ben je de zak.

Heb gehoord dat ze met een zaklampje in je voorkap gaan kijken of ze iets zien zitten...
 
werd toen aan gehouden ...
en ze gingen idd overal kijken naar knopjes voor een begrenzer...

en bij mn buddy schanier zit zown tuimel schakelaar voor mn groene ledjes :p

keektie zo overheen :p
 
Hmmz, ik heb dus ook een begrenzer, en als ik die aanzet, komt ie net aan de 60 op m'n teller... is dat een beetje geloofbaar met mijn pijp :? 60 teller = 55 echt.

Verder heb ik mijn schakelaar gewoon op het dashboard zitten, tussen de andere schakelaars 8)
 
Als ze het niet geloven testen ze alles knopjes van je dash hoor.. Bij mij deden ze het ook, vonden ze ook een schakelaartje, jaaaaah volgens mij is dat een begrenzer!!!! (Was dus grootlicht :| )

Je zou het kunnen proberen, maar zou tog een andere plek zoeken ;)
 
Originally posted by Typhoon 70cc
Als ze het niet geloven testen ze alles knopjes van je dash hoor.. Bij mij deden ze het ook, vonden ze ook een schakelaartje, jaaaaah volgens mij is dat een begrenzer!!!! (Was dus grootlicht :| )

Je zou het kunnen proberen, maar zou tog een andere plek zoeken ;)

Ik heb hem op mijn aan/uit schakelaar, en mijn licht gewoon doorverbonden, staat altijd aan...
 
ik werd een keer op een vrijdag nacht aangehouden in sneek. ik reed toen met mijn nrx en multivar, maar ze hadden het niet aan tijd om mij mee naar het bureau te nemen dus moest ik zondags terug komen. ik snel alles standaard maken ( begrenzer er onderweg ) en zondag naar het bureau. ze hadde me vrijdag geklokt en ze geloofde niet dat ik 45 reed. ik moest zelf een torkschroevendraaier van huis halen en al mijn kappen er af schroeven ( hebben ze mijn night rijders eraf gehaald maar ze vonden mijn neon en strobos niet ). Ik zou erg oppassen met die begrenzers want als ze hem vinden komt je boete veel duurder uit
 
k dacht altijd dat ze met dr handen langs de kappen gingen...

bij mij zie je overal draadjes..sommige dienen nergens voor sommige wel...je weet gewoon niet wat wat is (behalve ik dan)
mn schakelaartje zie je zo zitten als je goed kijkt..maar k heb nooit meegemaakt dat z m gevonden hebben, (zwart gespoten enzo)
 
Ik ben een keer 's ochtends vroeg aangehouden, dus ik de begrenzer erop gezet, en de rollerbank op. Bleek dat ik TOTAAL vergeten was mijn begrenzer opnieuw af te stellen met mijn nieuwe vario (MHR 2000) dus ik sta daar op de rollerbank met mijn +/- 0,1 KW. Uiteraard vertrouwden ze het niet, dus zo'n wout met zijn zaklampje een beetje rondgekeken; dashboard, bij een aantal kappen eronder gevoeld enz.. Ik moest trouwens ook mijn sleutels laten zien (ze verwachtten een afstandbediening), niets gevonden. Dus wilden ze hem meenemen voor een technische controle, maar het was proefwerkweek en ik had een PTA-werk, dus zeiden ze: dan kom je vanmiddag maar langs op het politiebureau. Nou ik bij een vriend zo ver mogelijk orgineel gemaakt (70 laten zitten -> teveel werk) dus ik ga daar langs. Nadat ik een kwartiertje heb moeten wachten, komen d'er 2 wouten; ik weer een compleet lul-verhaal opgehangen (olie op de koppeling verhaal), lieten ze me gaan met een waarschuwing.. doe je al dat werk weer duidelijk voor niets.. maar begrenzer was niet gevonden :)
 
ik heb een voledig getunde area51 met malossi binnen rotor ik kan men startmotor niet meer gebruiken door endere krukas enzooi, ik start motor laten zitten maar kabels verwijdert.
ik zo een remcode gekocht en die kabels aan gesloten op mijn startknop en dan 2 kabels getrokken naar cdi. ben 1 keer tegen gehouden ze wisten hoe snel ik reed ze hadden me al een hle week in de gaten gehouden ze dachten dat ik 90reed lekker niet dus area haalt een goede 125/130km/h dus die flikken kom mee naar bureau en daar op de rollen ik onder weg kalm 40 blijven rijden was moeilijk dus onder de weg ik code in drukken netjes 40per uur komen wa aan het bureau op de rollen wat blijkt 40per uur en 1,8kw dus zij beginnen zoeken naar begrenzers dus ook kappen af gehaalt 1 flik vroeg hoe komt het dat je startmotor af gekopelt is, zeg ik ja joh dat is omdat men waterpomp soms hapert en dan schakel ik men electrische waterpomp in begrijpje ?? hij keek maar raar toen zagen ze mijn shakelaars in men helmbak maar die zijn voor strobo en blauwe ledjes en neon balkje zij op die knopen duwen en maar testen toen zag er 1 dat ik ja een strobo had en andere verlichting dus hij je weet toch at dat verboden is ik ja dat weet ik maar ik ben promotor van een tunings shop en die verlichting wordt alleen maar gebruikt op shows en meetings en beurzen hij oké dan maar hij vroeg hoe ik aan 1,8kw kwam zeg ik vriendelijk mijn achter poulies lopen aan en er is een keerring kapot van men vertanding dus de olie komt op men riem en poulies en daar door heeft hij meer kracht maar ik heb een nieuwe keerring besteld en morgen ga ik die plaatsen.
die flikken zeggen zo van ja oké dan maar je mag gaan geen boete of niks ze hebben zelfs men kappen terug helpen steken.
ik wou men scoot tarten maar door begrenzing gaat het niet goed dus die flikken staan kijken ik mij om draaien en snel code in duwen en 1keer kicken en bawwwaam veel geluid en ik vertrek zo lekker met een auto wheelie stonden die flikken te kijken man.

tosch raad ik aan om zo geen begrenzers te gebruiken ik heb nu men code er uit gehaald en 1gaatje geboord in men gashendel zo rij ik +/- 40 als ik nagel er in steek zonder nagel ga je voluit het gaat zelfs beter als je een snelgas hebt is gemakelijker een gaatje in te boren.
 
nja, er wordt meestal idd eerst gekeken of ze iets verw88, daarna ff gekke knopjes sjekken en of er iets zit wat er niet hoort qua draadjes.

bij mij ging hij op de rollenbank opstaan om te kijken of die dan harder of niet, om te kijken of hij verder ging in toeren als er minder belasting kwam, hij zei dat dit was om te kijken of ik begrenzer had.
 
heb wel eens -gehoord- dat ze er zo achter kunnen komen of je een begrenzer heb:

scoot op de rollenbank, erop zitten btj gassen, erbij gaan staan (een been aan elke kant dan), gassen, weer gaan zitten en vol gas.
Als je scoot dan flink veel toeren maakt als ze erbij staan, terwijl je scoot erg weinig toeren maakt zittend, weten ze dat je n (toeren)begrenser heb...
 
Originally posted by Jorioz Mc3
heb wel eens -gehoord- dat ze er zo achter kunnen komen of je een begrenzer heb:

scoot op de rollenbank, erop zitten btj gassen, erbij gaan staan (een been aan elke kant dan), gassen, weer gaan zitten en vol gas.
Als je scoot dan flink veel toeren maakt als ze erbij staan, terwijl je scoot erg weinig toeren maakt zittend, weten ze dat je n (toeren)begrenser heb...

Dat is zonder begrenzer ook volgens mij hoor ;) als je er niet op zit, maakt ie meer toeren omdat er minder gewicht op staat :)
 
In België is de regel zo dat ze hem eerst al staan moeten testen op de rollen. Als hij dan boven de 40 uitkomt moeten ze al zittend testen.
Het testen op de rollen mag je (meestal) zelf doen, maar wel met een flik naast je die kijkt of je wel volgas geeft en ook nog eens extra aan de gas trekt enzo...
Ikzelf heb toen mijn choke open gezet (in de hoop van) maar dat heeft niet geholpen dus :( , maar zelfs dat zagen ze niet :D

Over het in beslag nemen weet ik nix zeker (hangt af van of die flik sex gehad heeft of niet de avond ervoor :D) maar hier bij mij in het dorp zeiden ze dat ze wel gaan kijken en op je volledige medewerking rekenen (werking vd schakelaars en boddy enzo) maar dat er niet in beslag genomen wordt...
 
k heb toen ook in het veluws dagblad gezien, dat ze bij een neo's gingen ze van voor, proberen vanaf het voorspatbord met een zaklamp bij die kappen naar binnen te kijken... t zag er vreemd uit..:?

t best kan je denk k, em gewoon op een simpele knop aansluiten zoals de choke ofzow. als je die niet gebruikt...
 
Originally posted by Bite Me Design
Je kan je scoot ook zo afstellen dat als je de choke indrukt hij wel goed rijd en zonder choke verzuipt in de lucht (gebeurde onbedoelt bij mij) maar het werkt wel.

totdat je een lekker warm gelopen cilinder overhoud met waarschijnlijk een vette vast naaier.Lijkt me geen slim plan.
 
Back
Top