Hoe mijn Vivacity Sportline iets opvoeren???

Status
Not open for further replies.

FRATAM

Well-Known Member
Hoe voer ik deze scooter iets op (bv 10 a 15 km p/u)

zonder allerlei spruitstukken etc????

en zit er een begrenzer op die scooters??

zo ja zou ik die dan kunnen verwijderen

ben niet echt thuis in scooters, maar 45 km p/u is me wat te weinig!!

wie weet iets??

alvast bedankt!!

Frank
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by mbknitro
Me vriendin heeft ook een sportline en die heeft er een race koppeling ingezet, dat was een snor en liep 25 nu loopt die 45.

:?
Lijkt me heel erg vreemd dat je door een andere koppeling harder gaat rijden
 
Ja $aint, da's nieuw... ;)

Anyway - Ik heb net (632 km) een nieuwe Peugeot VSX gekocht. Vond het nu wel mooie tijd gaan worden om hem 2 the limits the pushen, maar die limits schijnen erg vaag of iig erg 'anders' te liggen bij Peugeot scooters. :(
Hij loopt nu 55 op de teller, origineel.

Varioplaatje d'ruit, dode uitlaatextensie eraf en luchtfilter buisjes eruit lukt allemaal wel, maar hoeveel kost zo'n sproeiertje? :?

Nog adviesen voor goede uitlaten en/of andere onderdelen voor een Vivacity sportline/VSX? Heb zelf doodgezocht, maar 't lijkt alsof er bijna geen uitlaten voor dit model worden gemaakt... :S Of zoek ik nou verkeerd? :?

Thnx,

hozi.
 
Wijs! Dus in totaal ben ik voor het opfokken van dat ding dus eigenlijk maar €2,- kwijt???
Ik bedoel, de rest is alleen maar dingen eraf slopen... :p

En dan later kijken voor nieuwe cilinder/uitlaat... ofsow.

Pak ik het nu goed aan of lachen jullie me uit?

:? hozi :?
 
Originally posted by hozi1337
Wijs! Dus in totaal ben ik voor het opfokken van dat ding dus eigenlijk maar €2,- kwijt???
Ik bedoel, de rest is alleen maar dingen eraf slopen... :p

En dan later kijken voor nieuwe cilinder/uitlaat... ofsow.

Pak ik het nu goed aan of lachen jullie me uit?

:? hozi :?

kan beter eerst dingen leren erover, dat voorkomt veel ongein.
 
thnx 4 the advice - ben ook al bezig (...nee, 't is idd niet te merken, maar't gaat om het idee :|)

Kennen jullie nog goede boeken/sites waar dit soort 'gein' goed wordt uitgelegd? Beste zou zijn specifiek voor Peugeot/Viva, maar algemeen kan natuurlijk nooit kwaad...
 
Originally posted by hozi1337
thnx 4 the advice - ben ook al bezig (...nee, 't is idd niet te merken, maar't gaat om het idee :|)

Kennen jullie nog goede boeken/sites waar dit soort 'gein' goed wordt uitgelegd? Beste zou zijn specifiek voor Peugeot/Viva, maar algemeen kan natuurlijk nooit kwaad...

iedereen is zo begonnen. Ik ook ( het is nog niet helemaal weg :P ) . Maar kijk eens hier
En ga hier . Vanaf hier moet je eens naar de chat gaan. Hier zitten veel slimme scootermensen (waaronder ik :P ).

Gewoon heel veel lezen en luisteren.
 
Originally posted by $aint


:?
Lijkt me heel erg vreemd dat je door een andere koppeling harder gaat rijden

In de oudere modellen van paugeot zat een ring in de koppeling. misschien hier ook. De ring had hetzelfde effect als een varioring, alleen werkte denk ik anders, hoe weet ik ook niet.

GRZ
 
Variobegrensplaatje

Alleen het variobegrensplaatje uit de vivacity van dochterlief gehaald en de vivacity loopt nu ongeveer 65km/uur. Als je veel kilometers rijdt is dit de gunstigste oplossing. het brandstof verbruik neemt iets af door de "langere" overbrenging. En verder blijft de scooter goed rijden en starten.
 
Re: Variobegrensplaatje

Originally posted by Thundercat
Alleen het variobegrensplaatje uit de vivacity van dochterlief gehaald en de vivacity loopt nu ongeveer 65km/uur. Als je veel kilometers rijdt is dit de gunstigste oplossing. het brandstof verbruik neemt iets af door de "langere" overbrenging. En verder blijft de scooter goed rijden en starten.

Djies... kan ik ook zo'n vader/moeder bestellen?! Maar wat voor gereedschap heb je hier allemaal bij gebruikt?
 
Ja, Hozi zo'n pa bestaat. Pa rijdt zelf een Yamaha thundercat en heeft een aantal jaren aan motoren gesleuteld, vroeger ook aan brommertjes!
En 45 km op een drukke weg met een hijgende stadsbus in je nek is niet fijn (toen ik een keer de scoot leende).
Gereedschap:
torx sleutel voor remkabelhouder los te draaien
8mm dopje om distributiehuis los te maken, kickstarter blijft hierin zitten.
naast de vario schroef je een m6 boutje met een moertje om te blokkeren of een stukje pijp om op te vullen.
Zet een grote schroevedraaier in de vertanding van het kickstarttandwiel (zit op de vario) en draai de 14mm moer los.
Nee er breken geen tandjes af, zo vast zit die moer niet!
Vario loshalen, eindkapje met 7mm boutjes ( met klein dopje) loshalen
Op variobegrensplaatje staat 6,2 deze verwijderen en het hele spul in omgekeerde volgorde monteren.
Tuffen maar, veel plezier
Ohh ja, die hele dicussie op een ander deel van dit forum, over een zuigerstop vermijdt je dan, speciaal gereedschap heb je dus niet nodig. Zo'n zuigerstop is niet zo goed voor je lagers!
 
Originally posted by Thundercat
Ja, Hozi zo'n pa bestaat. Pa rijdt zelf een Yamaha thundercat en heeft een aantal jaren aan motoren gesleuteld, vroeger ook aan brommertjes!
En 45 km op een drukke weg met een hijgende stadsbus in je nek is niet fijn (toen ik een keer de scoot leende).
Gereedschap:
torx sleutel voor remkabelhouder los te draaien
8mm dopje om distributiehuis los te maken, kickstarter blijft hierin zitten.
naast de vario schroef je een m6 boutje met een moertje om te blokkeren of een stukje pijp om op te vullen.
Zet een grote schroevedraaier in de vertanding van het kickstarttandwiel (zit op de vario) en draai de 14mm moer los.
Nee er breken geen tandjes af, zo vast zit die moer niet!
Vario loshalen, eindkapje met 7mm boutjes ( met klein dopje) loshalen
Op variobegrensplaatje staat 6,2 deze verwijderen en het hele spul in omgekeerde volgorde monteren.
Tuffen maar, veel plezier
Ohh ja, die hele dicussie op een ander deel van dit forum, over een zuigerstop vermijdt je dan, speciaal gereedschap heb je dus niet nodig. Zo'n zuigerstop is niet zo goed voor je lagers!

neej dit is lekker voor je bendex
 
Bendex tandwiel is van gehard staal.
Kooitje vannaaldlager van big end niet.
Bendex tandwiel kost niet veel en is makkelijk te vervangen.
Big end lager is duurder en lastiger te vervangen.
Maak zelf je keuze!
passend stuk gereedschap is natuurlijk het beste.

Groeten
 
loshalen variomoer

ik las net stukje over de variomoer los te halen, nah ik heb het met een luchttol gedaan werkte perfect, dag later kwam een vriend van me ook maar ff langs toen ie hem nie loskreeg:p
 
zit er ook geen prop in de uitlaat van een viva city? alleen piemel? is het een std uitlaat? beste is om meteen je varioplaat eruit te halen anders zal het las je kijkt naar snelheid niet veel schelen als je alleen de piemel dichtlast succes :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top