Hoe mijn Vivacity Sportline iets opvoeren???

Status
Not open for further replies.

FRATAM

Well-Known Member
Hoe voer ik deze scooter iets op (bv 10 a 15 km p/u)

zonder allerlei spruitstukken etc????

en zit er een begrenzer op die scooters??

zo ja zou ik die dan kunnen verwijderen

ben niet echt thuis in scooters, maar 45 km p/u is me wat te weinig!!

wie weet iets??

alvast bedankt!!

Frank
 
Advertisement - register to remove this

hoezo zucht,


ik heb net dat ding gekocht en me er nog nooit eerder in verdiept!!!

dus sorry hoor !!!

maar ik weet niks van scooters

wat moet ik nu dus eigenlijk precies doen???
 
je kan dan zoeken onder begrensers of varioring ofzo en dan kom je er van zelf achter wat en waar de begrensers zitten

maar nogmaals
vario ring
prop in de uitlaat
piemel op de uitlaat
misschien je luchtfilter en spruitstuk
 
kan en van jullie niet aub even zeggen

hoe ik die vario begrenzer en uitlaatpiemel er uit kan halen??

mijn dank zou groot zijn

weet niet waar dit te searchen!!

Frank
 
Als een van jullie me dan alleen ff kan zeggen hoe ik die zogenaamde piemel eruit kan halen? (las dat ie dan zo,n 60 gaat)
ben ik alweer tevreden

Alvast bedankt ook voor de vorige reacties!!!

Frank
 
Dit is het simpelste: je haalt je uitlaat eraf, en dan zal je zien dat er een overbodige vertakking aan het begin zit. Dit is dus de "piemel" deze zaag je er af tot ong. 1-2 cm van de uitlaat, en dan las je het overblijvende gat dicht.
Nu zal je ong. 10 km/h sneller rijden.
Je kan ook de varioring eruit halen, en dit is het beste, maar als je er niets van kent, vraag de dealer dan gewoon ff of hij dit wil doen. (kost je ong 15 Euro als hij je afript)
Voor deze onwijze inspanningen wordt je dan beloond met een 80 km/h op de teller... (voor beide)
 
vergeet dan niet als je de piemel eraf haalt de luchtfilter begrenzer (2 witte buisjes +een rubber flap) eruit te halen en een 76 sproeiertje te monteren.... Zodoende krijgt ie meer lucht en is de benzine/lucht verhouding goed afgesteld. (ren zelf maar eens 10 trappen op en ademen door een rietje...).
Wat ik in jouw geval zou doen is naar de dealer gaan en het laten doen. Dan weet je tenminste zeker dat het goed gedaan wordt omdat je zelf al aangeeft dat je er niet veel verstand van hebt.

Latûrrrrr.....
 
hallo,

ik heb de varioring eruit gehaald en een grotere sproeier erin gezet!!!!

hij loopt nu op zijn top zo,n 62 a 63 kan dit kloppen???

of kan ik nog iets doen om hem nog iets sneller te laten lopen???

ik vind 70 een mooi rond getal!!!

Groetjes Frank!!
 
vinnik knap als jij bij peugeot een varioring eruit hebt gehaald en dattie nog steeds rijdt :D

peugeot heeft namelijk geen varioring, maar een variobegrensplaatje, dat is een plaatje achter de vario die je ziet wanneer je de stofkap (die met 3 boutjes op de vario zit) erafhaalt....
 
Originally posted by SPEEDFIGHT II
ik heb ook een vraagje als je enkel varioring eruit haalt en piemel op uitlaat MOET je dan écht een andere sproeier steken of moet dit niet noodzakelijk

lees beginnersforum voor je sown vraag post!:|
En JA je MOET een andere sproeier IN JE CARB DOEN (spreek gewoon NL hier aub!) anders heb je kans op warm/vastlopers, cker met AC
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top