Hoe met je een MHR Racing cilinder onderhouden?

B.Floppe

New Member
Ik heb pas een MHR racing 70cc cilinder gekocht maar ik weet nie precies hoe je een circuit cilinder moet onderhouden
Mijn setup op mij mbk rocket:
70cc MHR racing
Polini for race krukas
23mm polini carb
Polini lager en keering
Polini vario
Yasuni r
Als u tips heeft voor het onderhoud of eventueel om de setup beter te maken zou ik graag een reactie krijgen.
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet
Post automatically merged:

Wat voor onderhoud wil je aan een cilinder doen?
Ik heb gehoort dat ik met deze cilnder vaak de zuiger moet verandere en heel actief moet blijven met mijn scooter en veel sneller kans da je hef vezuipt als je niet vol gas geeft.
Ik wil weten of het waar is en of er ook nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden.
Post automatically merged:

Orgineel membraan
15x12 4.2g
Hi speeds polini vario
Orgineel bougie( binnekort ga ik een race bougie halen)
Toeren weet ik niet

Hallo,

Kleinere carburateur en/of snellere uitlaat c16 o.i.d.

Welk membraan heb je nu?

Welke Polini vario...
Voor horizontaal dan denk ik? Zal wel redelijk vergelijkbaar zijn.
Ik was beetje meer informatie aan het opzoeken over deze cilinder ookal is er niet veel ik heb elkes keer andere informatie gekrege op u site stond er 10-11 pk op een andere 19-20 en nog een ander 11-16 dus nu weet ik niet welke juist (zal het wel zien wanneer de setup is gebouwd)
Nog een vraagje ik had een polini fir race krukas besteld maar die heeft beetje speling moet ik het terug sturen?
 
In mijn ervaring klopt scooter attack wel altijd met hun omschrijvingen en specificaties. Maar goed, die nemen die specificaties natuurlijk ook alleen maar over van de fabrikant.

Heb je die cilinder al gekocht, of niet?

Drijfstang heeft altijd speling van links naar rechts. Van boven naar beneden moet hij gewoon strak zijn.
 
In mijn ervaring klopt scooter attack wel altijd met hun omschrijvingen en specificaties. Maar goed, die nemen die specificaties natuurlijk ook alleen maar over van de fabrikant.

Heb je die cilinder al gekocht, of niet?

Drijfstang heeft altijd speling van links naar rechts. Van boven naar beneden moet hij gewoon strak zijn.
Cilinder heb ik van een vriend gekocht nu wacht ik tot de cilinderkop en zuiger komen(1 weekje nog)
Ja,speling van links naar recht dus dat is inorde.
 
Je squish moet 0,6 tot 0.65 zijn.

Ik zou wel membraan plaatje(s) van carbon monteren iig.

Dan zou ik toch kijken naar een iets betere uitlaat en volgens mij is een grote winst bij minarelli verticaal de vertanding aanpassen, die reductie factor is nogal hoog.

En dan kan je altijd nog met je vario en snaar poelies etc spelen.

O en wat voor mij ook best wat bracht was de grondplaat van de ontsteking aanpassen.

De montage gaatjes opvoeren naar 9-9,5 en dan de complete ontsteking tegen de klok in draaien en vastzetten.

Zo vervroegd je je ontsteking een beetje.
 
Je squish moet 0,6 tot 0.65 zijn.

Ik zou wel membraan plaatje(s) van carbon monteren iig.

Dan zou ik toch kijken naar een iets betere uitlaat en volgens mij is een grote winst bij minarelli verticaal de vertanding aanpassen, die reductie factor is nogal hoog.

En dan kan je altijd nog met je vario en snaar poelies etc spelen.

O en wat voor mij ook best wat bracht was de grondplaat van de ontsteking aanpassen.

De montage gaatjes opvoeren naar 9-9,5 en dan de complete ontsteking tegen de klok in draaien en vastzetten.

Zo vervroegd je je ontsteking een beetje.
Wat is een squish?
Post automatically merged:

Je squish moet 0,6 tot 0.65 zijn.

Ik zou wel membraan plaatje(s) van carbon monteren iig.

Dan zou ik toch kijken naar een iets betere uitlaat en volgens mij is een grote winst bij minarelli verticaal de vertanding aanpassen, die reductie factor is nogal hoog.

En dan kan je altijd nog met je vario en snaar poelies etc spelen.

O en wat voor mij ook best wat bracht was de grondplaat van de ontsteking aanpassen.

De montage gaatjes opvoeren naar 9-9,5 en dan de complete ontsteking tegen de klok in draaien en vastzetten.

Zo vervroegd je je ontsteking een beetje.
Waarom eigenlijk een carbon membraan?
 
Last edited:
Is toch wel het dubbele als origineel, of iets in die richting. Zo slecht is dat eigenlijk toch niet?

Inlaattraject is minder optimaal.

Het mengsel moet zeg maar de bocht om het carter in, door een vrij krappe vernauwing, en de cilinder zelf. Daarom ziet die cilinder er ook een beetje raar uit, met een groot extra gat. Het membraan is ook minder optimaal, maar al zou je een beter membraan hebben, zal het waarschijnlijk nog geen of weinig verschil maken, door de problemen die ik al noemde.

Bij horizontaal gaat de (veel grotere) inlaat, met een veel groter membraan, gewoon meteen het carter in, zonder al die vernauwingen etc.
En wat als ik een inlaat set koop net als op de afbeelding want dan heeft heeft de inlaat niet echt een inlaattraject
 

Attachments

  • IMG_1133.png
    IMG_1133.png
    369 KB · Views: 5
Had ik eigenlijk al antwoord op gegeven he. ;)

Het probleem zit hem in de inlaat poorten in de cilinder, de poorten meteen achter het membraan, die zorgen dat het mengsel het carter in gaan. Die moeten gewoon door een best wel nauwe ruimte. Dan kan je daar voor wel een gigantisch membraan hebben zitten, dat lost dat probleem niet op.
 
Had ik eigenlijk al antwoord op gegeven he. ;)

Het probleem zit hem in de inlaat poorten in de cilinder, de poorten meteen achter het membraan, die zorgen dat het mengsel het carter in gaan. Die moeten gewoon door een best wel nauwe ruimte. Dan kan je daar voor wel een gigantisch membraan hebben zitten, dat lost dat probleem niet op.
Dus ik kan er eigenlijk niks aan doen om de inlaat even efficiënt te make als een minarelli h
 
Nee precies. Helaas, het is hoe het is.

Ik moet zeggen, als ik die poort zo zie is er waarschijnlijk wel wat meer uit te halen door iemand die cilinders tuned. Samen met wat bewerking van de carters, zal er vast wel wat meer uit te halen zijn. Maar dan heb je het ook over serieus custom werk, wat serieus geld gaat kosten.
 
Nee precies. Helaas, het is hoe het is.

Ik moet zeggen, als ik die poort zo zie is er waarschijnlijk wel wat meer uit te halen door iemand die cilinders tuned. Samen met wat bewerking van de carters, zal er vast wel wat meer uit te halen zijn. Maar dan heb je het ook over serieus custom werk, wat serieus geld gaat kosten.
Ik kan het zelf wel doen maar weet niet precies hoe met de inlaat\carter kan ik gewoon de carter dieper maken en inlaatpoort breeder?
 
Back
Top